Co przychodzi Ci na myśl, gdy słyszysz słowo „spot”? Czy myślisz o spotach reklamowych, wyświetlanych między ulubionymi utworami w serwisach streamingowych? A może o reklamach, w przerwach podczas oglądania ulubionego serialu w telewizji? Chociaż większość z nas ma całkiem dobre wyobrażenie o tym, jak wygląda spot, trochę trudniej jest ustalić, co tak naprawdę można reklamować z jego pomocą.
Czym jest spot reklamowy?
Reklamy w telewizji, radiu i innych kanałach, są zwykle fundamentem całej kampanii reklamowej prowadzonej przez firmę. Ale czym właściwie się charakteryzują? Każdy spot ma historię, aktorów i przesłanie, a jego celem jest przekonanie widza o zaletach produktu lub usługi. W przypadku spotów reklamowych, emisja trwa standardowo od jednego do sześciu miesięcy i to reklamodawca decyduje, o jakiej porze chce emitować reklamę.
Siła 30 sekund
To właśnie trzydziestosekundowe spoty są najlepszym nośnikiem informacji reklamowej. Dzieje się tak, ponieważ jest to optymalny czas, w którym widz jest w stanie się skupić na wiadomościach trafiających do niego podczas przerwy.
Dodatkowo, wybierając miejsce reklamowe, możesz kierować przekaz do konkretnego typu klientów, na podstawie oglądanych przez nich programów telewizyjnych. Na przykład: jeśli sprzedajesz produkt dla dzieci, możesz zarezerwować czas antenowy podczas popularnego programu dla rodziców.
Co możesz reklamować za pomocą spotu?
Jeśli jeszcze nigdy nie zlecałeś produkcji spotów reklamowych, pora to zmienić, nim wyprzedzi Cię konkurencja. Poniżej przedstawiamy największe ich zalety oraz możliwości, które otwierają przed Twoją firmą.
Wprowadzanie nowego produktu na rynek
Spoty reklamowe zapowiadające nowy produkt, odgrywają ogromna rolę w osiągnięciu sukcesu sprzedażowego. Pamiętaj jednak, aby przed produkcją i emisją reklamy dokładnie zbadać rynek docelowy i dobrać odpowiednie media. W ten sposób będziesz mógł precyzyjnie umieścić reklamy w miejscach, gdzie zobaczą je potencjalni klienci.
Zwiększenie świadomości marki
Niezależnie od tego, czy wybierzesz spot w telewizji, mediach społecznościowych czy radiu, każde z tych mediów pomoże Ci zwiększyć świadomość na temat marki. Możliwości jakie niesie za sobą reklama, pozytywnie odbiją się nie tylko w wynikach sprzedażowych, ale również w poleceniach i poszerzeniu grona odbiorców.
Przyciąganie klientów
Profesjonalnie zrealizowany spot daje Ci szansę wejścia w interakcję z potencjalnymi i obecnymi klientami. W zależności od oferty jaką przedstawisz, Twój produkt może przyciągnąć klientów na rynkach lokalnych lub krajowych. Jeśli posiadasz sklep stacjonarny i chcesz przyciągnąć klientów z okolicznych miejscowości, pomyśl o reklamie w telewizji lokalnej. Jeśli jednak chcesz pozyskać nowych klientów w sklepie online, najlepszym wyborem będzie wyemitowanie spotu reklamowego w telewizji ogólnokrajowej.
Tutaj przykład filmu, którego zadaniem jest reklamowanie produktu: https://bergstudio.pl/portfolio/14/.