Budowanie treści, których celem jest wezwanie do określonego działania, coraz rzadziej jest marketingowym natręctwem, a coraz częściej kreatywną odpowiedzią na realne potrzeby potencjalnych klientów. Jeżeli chcesz, aby twoje CTA (Call To Action) działało, zastosuj poniższe porady.
Czym właściwie jest call to action?
W sensie dosłownym oznacza to wezwanie do działania. W sensie bardziej szczegółowym chodzi o zastosowanie środków perswazji w celu wywołania u odbiorcy konkretnej reakcji (najczęściej chodzi o zakup produktu lub usługi). Prosty przykład: oglądasz reklamę proszku do prania, a na samym końcu pada slogan w stylu: „Chcesz być czysty? Kup to i to”. W tym przypadku mamy sugestię, która ma na celu zachęcić nas do zakupu proszku, ze względu na jego określone wartości (chęć bycia czystym). Warto pamiętać, że nagromadzenie rozkazów zaadresowanych do odbiorcy, bez konkretnego uzasadnienia może być odpychające. W końcu kto z nas lubi ciągle dostawać polecenia?
Call to action a film, czyli przemyślana produkcja filmów reklamowych
Wezwanie do działania funkcjonuje w różnych obszarach. W reklamie wizualnej, w tekstach reklamowych, w konstrukcjach stron internetowych (przyciski CTA typu „Kup”, „Wypróbuj”, „Tak, chcę nauczyć się japońskiego w tydzień”). Call to action w filmach reklamowych potrafi przyjmować bardzo różnorodne formy. Sposób użycia tego rodzaju komunikatu powinien być dopasowany do stylu i wrażliwości odbiorcy. Mimo wszystko warto zastanowić się jak uniknąć despotycznego tonu i zastanowić się jakie wartości i potrzeby ma nasz potencjalny klient. Jeżeli chcemy zareklamować np. piwo, będziemy odwoływać się do innych potrzeb, niż podczas reklamy ubezpieczenia samochodu.W filmie reklamowym call to action dobrze sprawdza się jako rodzaj pointy prezentowanej historii.
Węzeł, który scala opowieść
Wezwanie do działania powinno również przyjąć atrakcyjną formę językową. Słowa, których sens jest w jakiś sposób błyskotliwy, ciekawy, zabawny czy nieoczywisty, mają szczególną moc zapadania w pamięć. Proponuję krótki eksperyment – zastanów się przez chwilę i spróbuj przypomnieć sobie jakieś slogany reklamowe. Jeśli już je masz, sprawdź, czy realizują one zasadę wezwania do działania. Jeżeli są to komunikaty CTA, sprawdź, z jaką wartością korespondują. Przykład: poczuj moc orzeźwienia (poczuj = spróbuj określonego napoju = kup go; wartość = energia do działania w upalny dzień = moc orzeźwienia). Ten sam slogan można zatem zapisać jako kup energię do działania w upalny dzień. A teraz zastanów się, co opowiada twój film reklamowy. Rozważ też, jakie hasło będzie w stanie zawrzeć całą jego treść jak w pigułce. Powodzenia!
Jeśli masz już swoje call to action lub brakuje Ci na nie pomysłu, skontaktuj się z nami. Krakowskie Berg Studio zajmuje się produkcją filmów reklamowych, które angażują odbiorców do działania!