

Wideo marketing ma się bardzo dobrze, a nawet coraz lepiej. Nie omija żadnej branży. Edukacja jest nieodłącznym elementem współczesnego człowieka, począwszy od podstawówek, przez uczelnie wyższe, aż po kształcenie specjalistyczne w szkołach językowych, artystycznych itp. Jeśli chcemy iść z duchem czasu i dostosować promocję każdego z tych miejsc do współczesnego odbiorcy, warto postawić na produkcję filmu promocyjnego dla naszej placówki.
Kiedy w planach marketingowych pojawi się pomysł nagrania filmu promocyjnego dla szkoły, dobrze jest przemyśleć, jaki charakter ma mieć taki klip, co w nim pokazać i jaką wartość będzie stanowił dla oglądającego.
Codzienność szkolna
Chyba najbardziej popularna forma w prosty sposób ukazująca, co mamy do zaoferowania dla przyszłych uczniów. Kilka kadrów z sal lekcyjnych, uśmiechnięci i zaangażowani uczniowie, nauczyciele w interesujący sposób wykładający daną tematykę. Do tego trochę sprzętu, pracowni warsztatowych i komentarz dyrektora, zachęcającego do rekrutacji. Taki film można urozmaicić grafikami lub animacjami przedstawiającymi szkołę w liczbach (procent zdawalności egzaminów, liczba olimpijczyków, ilość dodatkowych projektów itd.).
Sceny z życia ucznia
Nieco inaczej można przedstawić ofertę placówki edukacyjnej, angażując potencjalnego ucznia, który zamiast tradycyjnego dnia otwartego może doświadczyć i przenieść się na lekcje różnych przedmiotów. I tak na przykład abiturient znajduje się w pracowni gastronomicznej pewnego technikum, dowiaduje się ważnych informacji na temat klasy o takim profilu, po czym wędruje dalej na pozostałe gałęzie oferty danej szkoły. Może porozmawiać z prowadzącymi, ale i z uczniami. Komentarze osób, które rzeczywiście spotyka się w szkole, dodają filmowi promocyjnemu realizmu i wiarygodności, a jego produkcja może być ciekawym doświadczeniem dla społeczności szkolnej.
Storytelling
Ułożenie opowieści opartej o działalność placówki i włożenie jej w intrygującą historię nakreśloną oczami konkretnej osoby związanej ze szkołą też może okazać się trafnym pomysłem na scenariusz filmu promocyjnego szkoły. Forma takiego przekazu nie musi być dosłowna. Czasem wystarczy nagrać konkretne sceny, a potem dodać hasła, słowa, które oddają to, w czym specjalizuje się lub czym się wyróżnia dana szkoła. Dla szkół językowych to mogą być wyrazy obcojęzyczne, dla szkół branżowych cechy charakterystyczne dla danej dyscypliny itd. Dzięki storytellingowi łatwiej też wywołamy konkretne emocje u odbiorcy, a jak wiadomo – emocje w marketingu to rzecz na wagę złota.
Bez względu na to, jak finalnie opracujemy scenariusz klipu promocyjnego dla szkoły, ważne jest, aby oddawał on jej atmosferę, możliwości i misję, a przede wszystkim współgrał z profilem danej szkoły.