

W świecie marketingu internetowego coraz większą karierę robią materiały przygotowane w formie wideo. W BergStudio realizujemy różne produkcje, które są wykorzystywane właśnie w tym obszarze promocyjnym. Wśród nich znajdują się filmy produktowe. Co to właściwie za rodzaj nagrań? Czy warto się nimi zainteresować i przygotować film prezentujący własny produkt? Sprawdźmy!
Klient wchodzi na stronę sklepu internetowego, szuka dla siebie konkretnego produktu. Zazwyczaj ogląda zdjęcia, dzięki którym może się dowiedzieć, jak wygląda rzecz, którą chce kupić. Tym razem trafia na film, pokazujący jak danego produktu można używać. Szybciej niż zwykle przedmiot trafia do koszyka, a klient finalizuje transakcję.
Sytuacja, o której marzy każdy sprzedawca. Jest produkt, jest klient i jest sprzedaż. W takim scenariuszu za słowo “produkt” można podstawić niemal każdą rzecz czy usługę, którą sprzedajemy i promujemy. Ubrania, jedzenie, elektronikę, samochody, drobne gadżety i wiele innych. Możemy się zastanawiać, skąd wzięła się taka szybka konwersja w przypadku klienta z powyższego przykładu. Zadziałał na niego film produktowy.
Film produktowy – co to takiego?
Informowanie klientów o wejściu na rynek różnorakich przedmiotów może się odbywać na wiele rozmaitych sposobów. Jednym z nich jest nagranie krótkiego filmu, w którym zaprezentujemy sprzedawany artykuł.
Film produktowy trwa zwykle kilka minut. Jego głównym celem jest przekazanie informacji o produkcie. W zwięzły sposób przedstawia klientowi cechy produktu, możliwości zastosowania czy zaawansowane funkcje. Filmy produktowe pozwalają na podjęcie decyzji o zakupie z dużo lepszym rezultatem niż sama fotografia. Co za tym idzie, stawia się na dobrą jakość warstwy audiowizualnej nagrania, które można bez problemu wyświetlać na różnych urządzeniach. Muzyka w tle takiego klipu powinna dawać odbiorcy optymistyczne skojarzenia, a cała opowieść wywoływać pozytywne emocje.

Zalety filmów produktowych
Dlaczego warto zainwestować w film produktowy? Wyższa konwersja na stronach internetowych to tylko jedna z zalet, przemawiających za zastosowaniem takiego rodzaju filmów w swojej branży.
W odróżnieniu od filmów promocyjnych, filmy produktowe przekazują jedynie obiektywne informacje o produkcie. Nie polegają na usilnym “wciskaniu” klientom nowych wyrobów czy usług, z dosłownym wręcz przekazem – “kup”. To właśnie sprawia, że zdobywają większe uznanie, a klientela darzy takie filmiki większym zaufaniem i na ich podstawie podejmuje decyzje zakupowe.
Film produktowy to też spore ułatwienie dla sprzedającego. Mając nagranie, w którym tłumaczymy, jak czegoś używać, nie musimy wyjaśniać tego samego każdemu klientowi z osobna. Wystarczy odesłać do filmu produktowego, który zrobi to za nas. To pokazuje, że należy nagrać taki film (lub filmy), który będzie odpowiedzią na różne potrzeby jego potencjalnych użytkowników.
Dzięki takiej formie przekazu klientowi dużo łatwiej zdobyć konkretne informacje o produkcie. Jest to wygodniejszy sposób niż czytanie długich instrukcji, broszur i innych – tekstowych – wersji prezentacji produktu.
Film produktowy sprzyja także rozwijaniu profesjonalnego wizerunku marki. Inwestując w takie nagranie, wychodzimy naprzeciw potrzebom klienta, a to zwiększa zaufanie do firmy.
Poza tym filmy produktowe to dobre urozmaicenie dla naszych stron internetowych. Jeśli użyjemy wyłącznie grafik i tekstów, nie będziemy wyróżniać się na tle konkurencji. Film produktowy pozwoli nam to zmienić.
Z czysto technicznego punktu widzenia film produktowy jest magnesem dla ruchu na naszej stronie. Dobrze zoptymalizowane wideo, z właściwymi słowami kluczowymi, będzie skutecznie pozycjonowane przez wyszukiwarkę i zacznie pojawiać się jako rezultat poszukiwań użytkowników, których następnie zaprowadzi na naszą stronę, gdzie może być prowadzona sprzedaż.
Film produktowy, z racji swojej ograniczonej długości, nie jest dużym wydatkiem dla firmy, a różne miejsca wyświetlania jednego filmu produktowego to również mocna strona tego rodzaju nagrań. Czy to media społecznościowe, czy strona internetowa firmy lub sklepu online, czy nawet stacjonarne spotkania na targach, konferencjach itp. – w każdym z tych obszarów możemy użyć tego samego filmu.
Pomysły na film produktowy
Wiemy już, że produkcja filmu produktowego może być niezwykle opłacalna. Jak zatem wyglądają takie nagrania? Czy zawsze jest to zwykła prezentacja produktu?
Różne pomysły na film produktowy można podzielić na konkretne kategorie:
- z modelem – przy sprzedaży ubrań same zdjęcia i opisy nie oddają wszystkich cech odzieży. Krótkie wideo może nam od razu pokazać, jak układa się materiał, jak wygląda konkretny rozmiar na modelce lub modelu, a nie na wieszaku.
- wywiad – zaproszenie do rozmowy eksperta, który wyjaśnia, na czym polegają konkretne funkcjonalności naszego produktu.
- instrukcja obsługi, poradnik – tutorial z użytkowania danego produktu, wskazówki, jak wykorzystać konkretne funkcje itp.
- “rozpakuj paczkę” – tzw. unboxing, czyli prezentacja i test nowego produktu w wersji “live” przez osobę spoza firmy lub przez zawodowego testera.
Film produktowy to z pewnością inwestycja warta uwagi. Jeśli szukasz indywidualnego pomysłu na film dla Twojego produktu, skontaktuj się z nami.