Dla branży gastronomicznej produkcja filmu promocyjnego to świetny element marketingu, skupiający uwagę obecnych, ale i przyszłych klientów. Jakie pomysły warto wykorzystać przy układaniu scenariusza filmu reklamującego restaurację? Sprawdźmy!
Podróż w nieznane
Nowy klient doceni nagranie, które będzie swego rodzaju przewodnikiem po przestrzeni, do jakiej jest przez Ciebie zapraszany. Film prezentujący klimat konkretnej restauracji, jej wystrój, charakter – to wszystko daje znać, przy jakich okazjach warto wybrać się do Twojego lokalu. Pokazujesz też w ten sposób, co masz do zaoferowania oprócz jedzenia: czy jest to miejsce na rodzinny obiad, wieczorne wyjście w towarzystwie ulubionych trunków, a może szybki lunch lub śniadanie.
Jedzenie!
Nic tak nie kusi jak świeże potrawy! Wykwintnie podane, a nad niektórymi daniami jeszcze unosi się para świadcząca o tym, że co tylko opuściły gorącą kuchnię. Jedzenie to niewątpliwie najważniejsza część składowa dobrej restauracji i nagrywając film promujący branżę gastronomiczną, nie można o niej zapomnieć. Kolorowe warzywa, owoce, zioła, które zdają się wręcz przekazywać przez szklany ekran swój zapach, domowe wypieki, chrupiące pieczywo, własne przetwory – to tylko niektóre elementy, jakimi warto przyciągnąć uwagę widza. Świadczą one nie tylko o świeżych produktach serwowanych w danej restauracji. Pokazywanie jedzenia na filmach działa na odbiorców, uruchamiając ich apetyt!
Oczywiście ważne jest to, by podczas wizyty gość Twojego lokalu rzeczywiście mógł doświadczyć tego, co widział na filmie. Pokazuj zatem to, co faktycznie masz w aktualnym menu.
Klimat tworzą ludzie
Pamiętaj, że za to, jakie jest dane miejsce, odpowiadają przede wszystkim osoby, które tam pracują. Prezentacja zespołu, który na co dzień dba o klienta, to odsłanianie ludzkiej strony Twojego biznesu. Zaangażowanie do nagrania kelnerów, których później można spotkać na żywo w restauracji, da osobom odwiedzającym poczucie bycia zaznajomionym osobiście z danym miejscem.
A może Twój lokal ma w swojej ofercie dostęp do różnych napojów przygotowywanych przez barmanów, baristów i innych “magików”, z których rąk wychodzą istne dzieła sztuki? Zaczerpnięcie kilku ujęć z momentu tworzenia takich przysmaków z pewnością zaciekawi Twoich odbiorców. A skoro o nich mowa, to warto też pomyśleć o pokazaniu opinii klientów. Tych zamieszczanych w różnych rankingach internetowych, ale i nagranych rekomendacji prawdziwych gości, którzy właśnie skorzystali z Twojej oferty.
Na uwagę zasługują też postacie zwykle niewidoczne podczas wizyt konsumentów. Mowa oczywiście o szefach kuchni i osobach, z którymi współpracują.
Restauracja… od kuchni
Wejście na zaplecze, gdzie powstają potrawy, może być równie ciekawym rozwiązaniem. Nie każdy może zobaczyć szefa kuchni przygotowującego najlepsze smakołyki. Będąc z kamerą w kuchni, poszerzasz horyzont Twoich gości, ponieważ tworzysz materiał, dzięki któremu będą mieli szansę doświadczyć czegoś, czego nie uda im się poznać na żywo. Zajrzenie do restauracji od kuchni to nie tylko moment przygotowywania dań i ich wydawanie. To także robienie zakupów na lokalnym targu, odbieranie zaopatrzenia świeżych produktów od sprawdzonych dostawców. Takie sytuacje również mogą być pretekstem do ukazania tego, co jest brane pod uwagę w momencie zamawiania składników, na czym skupia się kucharz, co jest dla niego istotne przy wyborze warzyw, mięs czy przypraw. Tego typu ujęcie tematu daje możliwości promocyjne, ale i edukacyjne. Dzięki temu w oczach klientów Twoja marka restauracyjna zaczyna wchodzić w rolę eksperta kulinarnego.
Zdradź swój przepis
Twój zespół potrafi wyczarować nieziemską lemoniadę, bajkowy napar zimowy, oryginalną kawę, a może wystrzałowego drinka? Możesz podzielić się z widzami jakimś łatwym przepisem na przygotowanie ulubionego napoju z Twojej karty. Jeśli taki filmik pojawi się w mediach społecznościowych, jest duża szansa na szereg udostępnień w sieci, co w prosty sposób zwiększy Twoje zasięgi i rozpoznawalność marki – przynajmniej wśród gości-internautów.
Historia biznesu
Wyobraź sobie, że lokal, w jakim prowadzisz restaurację, posiada wielowiekową historię. Być może to zabytkowa kamienica albo po prostu miejsce, w którym od lat serwuje się najlepsze pierogi w mieście. Takie aspekty również warto wykorzystać w filmie reklamującym restaurację. Może być też tak, że cały biznes gastronomiczny jest oparty wyłącznie na Twojej ciężkiej pracy, jednak początki jego budowania stanowią ciekawą anegdotę do podzielenia się nią z klientami.
Produkcja filmów reklamujących restaurację to ciekawa przygoda, zarówno dla właścicieli, jak i dla ich zespołu. Przy dobrej organizacji i atrakcyjnym wykonaniu będzie to też pozytywne doświadczenie dla odbiorcy – interesujące, ale przede wszystkim skłaniające do odwiedzin danego lokalu. Inspiracji do przygotowania wysokiej jakości nagrania promocyjnego jest wiele. Kluczowe jest to, by pokazywać realistyczne ujęcia, ale i dobrze się bawić w trakcie ich realizacji. Warto też zaangażować profesjonalistów, takich jak ekipa Berg Studio, którzy zadbają o istotne detale filmu reklamującego Twoją restaurację.