

Jednym z lepszych sposobów zwiększenie sprzedaży jest nakręcenie wciągającego, oryginalnego i chwytliwego filmu reklamowego, obszar ten rozwija się w szybkim tempie. Wiele marek staje się łatwo rozpoznawalnych tylko dlatego, że wykorzystały wideo jako duży (a czasem nawet wiodący) element swojej strategii marketingowej. Ale jaki rodzaj reklamy wybrać, aby stworzyć ciekawy, wyrazisty film, który mógłby porwać odbiorców? W dzisiejszym artykule bierzemy pud lupę animację i klasyczny film reklamowy, przyglądając się ich różnicom.
Cechy animacji reklamowej
Animacja reklamowa sprawdza się w przypadku większości branż, ze względu na uniwersalność oraz niższy koszt produkcji, w porównaniu do klasycznej reklamy. Okazuje się również niezwykle skuteczna w angażowaniu odbiorców.
Organizacja planu zdjęciowego często staje się kosztowna ze względu na większą możliwość popełnienia błędu – opóźnienia, dodatkowe koszty związane ze scenografią czy stylizacjami. Animacja natomiast wymaga kilku animatorów oraz dubbingu, aby stworzyć wysokiej jakości produkt końcowy.
Najważniejsze cechy wyróżniające animację reklamową to:
– zdolność do przekazywania informacji w atrakcyjny wizualnie i prosty sposób, który formą przypomina kreskówki (uwaga: nie oznacza to, że jest infantylna!),
– możliwość wprowadzenia zabawnych postaci i humorystycznych dialogów,
– szansa kreatywnego i jasnego przedstawienia skomplikowanych informacji.
Cechy filmu reklamowego
Film reklamowy jest jedną z łatwiejszych form prezentacji produktu lub usługi. Pozwala odbiorcy zapoznać się z ofertą firmy w stosunkowo krótkim czasie, nie wymagając przy tym dużego zaangażowania.
Najważniejsze cechy wyróżniające film reklamowy to:
– możliwość łatwego i szybkiego przekazania informacji konsumentom,
– szansa na przekazanie łatwo przyswajalnej wiadomości,
– przekazywanie dużej ilości treści w stosunkowo krótkim czasie.
Który rodzaj reklamy sprawdzi się się jako dobra strategia zwiększania sprzedaży?
Wybór jednego z powyższych rodzajów reklamy może wydawać się trudny. Każdy z nich ma swój unikalny zestaw zalet, wad oraz zastosowań, które mogą pomóc lub utrudnić planowanie. Zanim jednak podejmiesz ostateczną decyzję o wyborze któregoś z powyższych, umów się na spotkanie z nami. Podczas konsultacji porozmawiamy o Twojej strategii, biorąc pod uwagę to, czy reklama ma na celu zwiększenie ogólnej świadomości marki, wzrost sprzedaży czy może podjęcie określonego działania wśród odbiorców. Na tej podstawie wspólnie wybierzemy rodzaj reklamy idealnie pasującej do postawionego przez Ciebie celu.