

Wprowadzając produkt lub usługę na rynek, zależy nam na jak najszybszym rozreklamowaniu nowego elementu oferty i dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów w możliwie najkrótszym czasie. Jak tego dokonać? Szczególnie przydatnym narzędziem może okazać się film reklamowy z elementami animacji. W jaki sposób może nam pomóc w zaprezentowaniu najważniejszych cech nowego produktu lub usługi?
Czym są animacje reklamowe?
Mówiąc o animacji, mamy na myśli sekwencję występujących po sobie obrazków, której oglądanie sprawia wrażenie ruchu. W przeciwieństwie do tradycyjnego filmu wideo w animacjach reklamowych zwykle nie występują aktorzy z krwi i kości. Możemy za to wykorzystać w nich rysunkowego bohatera, za pośrednictwem którego poznamy świat przedstawiony. Zamawiając animację reklamową, możemy zdecydować się na wersję 2D lub 3D. Niepodważalną zaletą tej formy wideomarketingu jest uniwersalność. Oznacza to, że animację możemy wykorzystać w rozmaitych branżach, dla najróżniejszych grup docelowych (od dzieci i młodzieży po poważnych klientów biznesowych). Sprawdzi się w każdej strategii promocyjnej, o ile zrealizowana będzie w sposób profesjonalny, zgodny z wytycznymi i założonymi celami.
Prezentacja produktów i usług za pomocą animacji
Prostota i czytelność animacji sprawia, że jest ona świetną metodą zaprezentowania sposobu działania produktu lub usługi. Przy jej pomocy możemy krok po kroku pokazać, jak należy używać towaru, do czego służą jego poszczególne elementy i przedstawić jego zastosowanie w praktyce. Innowacyjna aplikacja na smartfona? Użyj rysunkowego palca wskazującego, by wirtualnie wybierać kolejne funkcje. Wejście na rynek nowego sprzętu elektronicznego? Zrób zbliżenie i pokaż dokładnie, co w nim wyjątkowego, odróżniającego od innych, konkurencyjnych modeli i poprzednich generacji. Nowa funkcjonalność produktu z oferty? Zaprezentuj, jak działa. Promocja książki lub nowego numeru czasopisma? Przekartkuj je i zachęć do przeczytania w całości. Do tego odpowiednia muzyka w tle, pomocne komunikaty tekstowe, właściwa kolorystyka (np. spójna z identyfikacją wizualną firmy) i mamy materiał reklamowy doskonały.
Animacja reklamowa to także dobre rozwiązanie dla tych, których budżet nie pozwala na realizację filmu. Doświadczony i kreatywny grafik to klucz do sukcesu w tworzeniu tej formy wideomarketingu, dlatego zapraszamy do współpracy z Berg Studio. W pracy uwzględniamy życzenia naszych klientów, a przy tym oferujemy fachowe porady i nieszablonowe myślenie.
