Kręcąc film wizerunkowy, zależy nam między innymi na czytelnym przekazie. Wykorzystujemy różne pomysły, aby osiągnąć ten cel. Jednym z nich jest posłużenie się animowanymi infografikami. Czym one są i w jaki sposób mogą wzbogacić naszą produkcję?
Infografika w ruchu
Prezentując informacje w formie graficznej, możemy skorzystać z infografiki. To wyjątkowo czytelna w swej prostocie i atrakcyjna, a przez to przyjazna w odbiorze wizualizacja. Coraz chętniej sięgają po nią twórcy treści reklamowych i PR-owych. Jeśli do infografiki dodamy element ruchu, jeszcze bardziej zwiększymy zainteresowanie tą formą przekazu. Animowane infografiki możemy wykorzystać jako składową filmu wizerunkowego. Jakie korzyści możemy w ten sposób osiągnąć?
Dlaczego warto użyć animowanych infografik w filmie wizerunkowym?
- Wyróżniają się spośród tradycyjnych filmów wideo – swoją formą animowane infografiki zdecydowanie odbiegają od innych rodzajów wideomarketingu, dlatego przyciągają uwagę i wzbudzają zaciekawienie. Podczas gdy infografiki cieszą się dużą popularnością, te w wersji animowanej wciąż są stosunkową nowością, dlatego ich zastosowanie będzie oryginalnym pomysłem.
- Możemy połączyć je z innymi elementami – jako tło animowanej infografiki możemy wykorzystać podkład muzyczny lub narrację. Zwiększamy w ten sposób atrakcyjność przekazu i jego skuteczność, oddziałując na wzrok i słuch odbiorcy.
- Nadają się do wykorzystania w różnych kanałach: w mediach społecznościowych, na stronie internetowej firmy czy na ekranie zamieszczonym w przestrzeni biurowej.
- Zachęcają do dzielenia się – ze względu na krótką i przyjazną formę mają szansę dotrzeć viralowo do większej liczby odbiorców. Wystarczy, że ci, którzy obejrzeli film wizerunkowy z wykorzystaniem animowanej infografiki poczują się zachęceni, by udostępnić go znajomym.
- Są krótkie – to też zaleta, jeśli uzmysłowimy sobie ogrom treści, który codziennie dociera do nas za pośrednictwem różnych przekazów medialnych. Odbiorca chętniej skupia uwagę na krótkich, dynamicznych treściach niż na tych, które wymagają od niego poświęcenia większej ilości czasu.
O czym jeszcze warto wiedzieć?
Film wizerunkowy z elementami infografiki to odpowiednie narzędzie komunikacji z klientem także dla tych branż, które mają do przekazania dość trudną, specjalistyczną wiedzę. “Ubranie” jej w przyjazną formę ułatwi odbiorcy zrozumienie treści i pozytywnie wpłynie na wyobrażenie o firmie. Ważne, aby realizację tego zadania powierzyć doświadczonej agencji – takiej jak Berg Studio. Mamy wówczas pewność, że otrzymamy efekt, jakiego oczekiwaliśmy.