

Flm korporacyjny, to ogólny termin stosowany do określenia wszelkiej komunikacji wideo używanej do wewnętrznych lub zewnętrznych wiadomości firmowych. Jednym ze sposobów odróżnienia filmu korporacyjnego od tradycyjnej reklamy wideo jest grupa docelowa. Film korporacyjny często przeznaczony jest dla określonej publiczności, a nie dla ogółu odbiorców. Jego produkcję zleca się najczęściej, gdy przedsiębiorca przedstawia wyniki finansowe interesariuszom, lub podkreślia nową inicjatywę w firmie. Tego typu materiały często obejmują również filmy szkoleniowe dla pracowników czy filmy promocyjne dotyczące nowych linii produktów lub usług.
Zastanów się, jaki wydźwięk powinien mieć film korporacyjny realizowany dla twojej firmy
Istnieje wiele różnych podejść do korporacyjnej produkcji wideo. Zabawne, poważne, wirusowo rozprzestrzeniające się w Internecie, wzruszające, inspirujące… wszystkie mogą być właściwym podejściem, w zależności od tego, jakie wrażenie chcesz uzyskać oraz w jaki sposób pragniesz komunikować swoją markę.
Nie wszystkie filmy korporacyjne służą temu samemu celowi. Część z nich firmy zlecają filmowcom z myślą o pozyskiwaniu klientów, inne mają za zadanie rekrutowanie nowych pracowników. Niektóre filmy mają na celu sprzedaż lub promowanie nowych produktów, lub usług, inne zaś mają charakter bardziej ogólny i chcą jedynie zwiększyć świadomość marki wśród docelowych odbiorców.
Co można pokazać na filmie korporacyjnym?
Filmów korporacyjnych najczęściej używa się do promowania i zwiększania świadomości marki jako całości. Jednak mogą być również wykorzystywane w środowisku biznesowym i służyć wielu zróżnicowanym celom. W filmie korporacyjnym swojej firmy koniecznie pokaż m.in.:
– nowe produkty lub usługi świadczone przez firmę,
– innowacje, które wprowadziło przedsiębiorstwo,
– zespół i jego codzienną pracę,
– wywiady z liderami firmy,
– relacje i podsumowania z ważnych wydarzeń biznesowych,
– podsumowanie działań wewnętrznych,
– prezentacje działania przedsiębiorstwa i jego rozwoju z myślą o inwestorach.
Niezależnie od tego, co ostatecznie zdecydujesz się pokazać w filmie, zawsze odwołuj się do emocji, ponieważ jest to kluczowe dla stworzenia zapadającej w pamięć historii. Większość filmów korporacyjnych przedstawia fakty, liczby i zalety. Pamiętaj jednak, że prawie wszystkie decyzje zakupowe bazują właśnie na emocjach. Nie powinieneś pomijać tego elementu w swoim filmie. Nasze krakowskie studio filmowe może Ci w tym pomóc.
Wykorzystaj film korporacyjny do budowania świadomości marki
Bez względu na powód, dla którego będziesz realizował film korporacyjny, pamiętaj o tym, że marka musi być mocno osadzona w przekazie. W swoim filmie zawsze informuj o najnowszych osiągnięciach lub zastosowanych innowacjach. Wykorzystuj również elementy identyfikacji wizualnej – logo, schematy kolorów oraz produkty, które staną się rozpoznawalne dla każdego, kto ogląda film.