Jednym z bardziej efektywnych sposobów zwiększenia sprzedaży jest realizacja wciągającego, oryginalnego wideo. Obszar tego typu produkcji rozwija się w błyskawicznym tempie. Wiele różnych marek staje się rozpoznawalnymi właśnie dlatego, że zastosowały wideo jako kluczowy element swojej strategii marketingowej.
W jaki sposób możemy stworzyć ciekawy film, który zafascynuje publiczność? Jeśli rozeznasz trendy, odpowiedź pojawi się sama – najlepszym sposobem jest animacja reklamowa. Czym właściwie jest i dlaczego warto wziąć ja pod uwagę?
Czym jest animacja?
Chociaż większość ludzi kojarzy animację z rozrywką – telewizją, filmem, grami – jest ona postrzegana jako potężne narzędzie komunikacji w reklamie, biznesie, edukacji, projektowaniu wnętrz, architekturze, medycynie, inżynierii i technologii. Na czym więc polega?
Animacja to metoda fotografowania kolejnych rysunków, modeli czy lalek, w celu stworzenia iluzji ruchu. W tradycyjnej animacji obrazy są rysowane lub malowane na przezroczystych arkuszach celuloidu, które mają być sfotografowane i pokazane na filmie. Przykładem tego są wczesne kreskówki, ale obecnie większość animacji jest tworzona przy użyciu obrazów generowanych komputerowo lub CGI.
Wykorzystanie animacji w promocji marki
Animacje w porównaniu do tradycyjnych reklam są łatwiejsze w odbiorze i powodują większe zainteresowanie widzów. Niektóre sposoby wykorzystania animacji w dzisiejszych reklamach obejmują:
– animację postaci, która pozwala stworzyć personę reprezentującą twój produkt lub markę,
– animowane spoty stworzone dla telewizji, mediów społecznościowych i stron internetowych,
– animowane infografiki umożliwiające firmom tworzenie łatwo przyswajalnych treści.
Dlaczego warto zdecydować się na animację reklamową?
Co sprawia, że animacja sprawdza się jako dobra strategia zwiększania sprzedaży, a w przypadku wideo reklamowego – jako pomoc widzowi w podjęciu decyzji zakupowej? Animacja może być skutecznym sposobem na zbudowanie dobrej narracji. Pomaga konsumować informacje w relaksujący i angażujący sposób. Filmy przypominające kreskówki sprawiają, że użytkownicy czują się bardziej zrelaksowani i z łatwością dostrzegają nowe informacje. Animacja przekazuje więc wiadomości w bardzo prosty sposób i z łatwością przyciąga uwagę.
Niezależnie od tego, czy chodzi o koncepcję, którą trudno opisać, czy o przyziemną teorię, w którą musisz tchnąć ekscytację – animację można wykorzystać do stworzenia wciągającego filmu. Takiego, który utrzymuje uwagę widzów wystarczająco długo, aby dostarczyć wszystkie informacje, które chcesz im przekazać. Zobacz, jak robimy to w Bergstudio.