Pytanie o to, czy film promocyjny można stworzyć bez scenariusza, sprawia, że w ciągu sekundy z łagodnie usposobionych filmowców zamieniamy się w bestie wychodzące zza kamery i wyjaśniające, że… można! Można, ale nie wszystko przynosi korzyść.
Produkcja filmu promocyjnego — dlaczego scenariusz jest potrzebny?
No dobrze, odstawmy emocje na bok i rzetelnie wyjaśnimy, dlaczego — naszym zdaniem (i doświadczeniem!) – scenariusz filmu promocyjnego jest niezbędny do tego, żeby materiał miał ręce i nogi.
Scenariusz filmu promocyjnego to oszczędność czasu i pieniędzy
Dobrze przygotowany scenariusz filmu promocyjnego pozwoli na przewidzenie nadprogramowych kosztów: aktorów, lokalizacji, dekoracji… Uporządkowanie już tych elementów i przygotowanie ich odpowiednio wcześnie pozwala na całkiem przyzwoitą oszczędność gotówki, czasu i energii. Szukanie na ostatni moment pleneru, ubrań, oświetlenia to gra zupełnie niewarta świeczki.
Dzięki scenariuszowi filmu promocyjnego można lepiej wpłynąć na odbiorców
Uporządkowanie myśli na papierze i wracanie do nich kilka razy sprawia, że można bardziej krytycznie przyjrzeć się swoim pomysłom. Wyłapanie uproszczeń, generalizacji, wdrożenie bardziej współodczuwającej z widzem narracji możliwe jest już na etapie czytania scenariusza. Efekt? Lepsza realizacja, większe zaangażowanie odbiorców, bardziej aktywna odpowiedź na zawarte w filmie wezwanie do działania.
Jak rozpocząć pracę nad scenariuszem filmu promocyjnego?
Jak już wspomnieliśmy, dobry scenariusz filmu promocyjnego to więcej niż połowa sukcesu. Jednak jak przygotować plan takiego filmu? Oto nasze sprawdzone rozwiązania.
- Jeżeli realizacją filmu promocyjnego będzie zajmowała się agencja filmowa, najprawdopodobniej w ramach swojej usługi stworzy również dokładny scenariusz (w Berg Studio to podstawa).
- Przed rozpisaniem wydarzeń na sceny przeprowadzany jest z klientami wywiad, w którym poruszane są kwestie takie jak: odbiorcy filmu, oczekiwany rezultat, emocje, jakie ma budzić film, inspiracje — takie wątki warto przemyśleć wcześniej i zapisać.
- Studio filmowe doceni również, jeśli klienci opowiedzą o swoich emocjach związanych z firmą, o której chcą opowiedzieć w filmie promocyjnym. Często z pozoru nieistotna historie lub zachwyty nad wydarzeniami, które dawno minęły, stają się początkiem pięknych historii filmowych.