Animacja reklamowa to bardzo ciekawa i oryginalna forma przekazywania informacji o firmie i jej ofercie szerszej grupie odbiorców. Czy warto w nią zainwestować? Co tak naprawdę determinuje sukces promocji zapośredniczonej filmem animowanym?
Widząc, jak rozwija się wykorzystanie materiałów wideo do promocji firm, ich produktów i oferowanych usług, a także polecanych idei, zauważamy rosnące zainteresowanie animacją jako nowatorską formą promowania wśród potencjalnych klientów. Sprawdźmy zatem, jakie czynniki przemawiają za zastosowaniem takiej drogi reklamy.
Mocne strony animacji reklamowych
Atrakcyjność
Treści przygotowane w wizualnym formacie ruchomych obrazów dużo lepiej zapadają w pamięć, niż materiały o charakterze statycznym. Dzięki kolorom i zastosowanej dynamice efektywniej przykuwają też uwagę odbiorców, w tym potencjalnych klientów. To powoduje, że animowane reklamy są skuteczną formą promocji.
Prosty przekaz
Animacje kojarzą się z bajkami dla dzieci, stąd naturalnym jest, że bez względu na branżę tematyczną ich przekazy są utrzymane w prostych schematach, przejrzyście tłumaczą nawet zawiłe kwestie i cechują się zrozumiałym językiem. Taki zabieg pozwala dotrzeć do każdej grupy odbiorców i przybliża markę do klientów. Animacje należą też do zwięzłego formatu reklamowego. W stosunkowo krótkim odcinku czasowym, można przekazać sporo konkretnych informacji.
Kreatywny sposób promocji
Możliwości do zastosowania w animowanych filmach reklamowych są praktycznie nieograniczone. Wyobraźnia i inwencja twórcza pozwala na wykonanie kreacji, które mogą odnosić się do wymyślonych światów, postaci i sytuacji. Takie rozwiązania dają szansę wypracowania własnego indywidualnego stylu marki w organizowaniu komunikacji marketingowej.
Globalne i wszechstronne zastosowanie
Reklama w formie animacji może od razu wypromować firmę na rynku światowym. Podłożenie różnych wersji językowych dla odbiorców z różnych krajów absolutnie nie jest problemem. Co więcej, spot animowany posiada wiele miejsc dystrybucji. Mogą to być media społecznościowe, strony www, ale też przekazy bardziej tradycyjne jak telewizja czy ekrany umieszczone w biurach.
Oddziaływanie na emocje
W zależności od tego, jaki jest cel animowanej reklamy, jej twórca ma możliwość wpływania na odczucia i emocje odbiorców. Są spoty promocyjne, do których się uśmiechamy, są też takie, które potrafią wzruszać lub wzbudzać zachwyt. Kierunek, który zostanie obrany, jest dostosowany do charakteru marki i oferowanych przez nią usług. Najważniejsze jest jednak samo oddziaływanie na sferę emocji ‒ treści, które wykorzystują taki element, zdecydowanie łatwiej wyróżniają się wśród konkurencji.
Spot reklamowy animowany ‒ na co zwrócić uwagę przy jego produkcji?
Jak pokazują prawdziwe historie z rynku marketingowego, można wyodrębnić kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę przy planowaniu wyprodukowania animacji promocyjnej. Dlaczego? Ponieważ okazuje się, że nie wystarczy pokazać odbiorcy jakąkolwiek reklamę. Ważne, by była ona odpowiednio dopasowana i przemyślana na kilku poziomach.
- Ustal cel animacji ‒ jak przy organizowaniu każdej innej reklamy dobrze jest sprecyzować jasny powód, dla którego chcemy opublikować daną animację. Ten krok determinuje zwykle całą pracę nad danym projektem.
- Dobierz właściwą grupę odbiorców ‒ charakterystyczny styl animacji reklamowych nie zwalnia nas z obowiązku ustalenia, kto będzie stanowił główny target dla naszego spotu. Skupienie się na konkretnej, zawężonej grupie pozwala dostrzec jej typowe problemy i zastosowanie takiego sposobu przedstawienia ich rozwiązania, które odniesie sukces.
- Kondensacja treści w czasie ‒ pamiętając o tym, że mamy ograniczony czas przedstawienia wszystkich zalet naszego produktu czy usług, skupiamy się na tym, co może okazać się najbardziej kluczowe dla klienta. Animacja, która właściwie spełni swoją rolę, nie jest ani za krótka, ani nie nudzi oglądającego zbędnym wydłużaniem jej w czasie.
- Prostota ‒ to ważna cecha animacji promocyjnej. Jasny zamysł, sposób przekazu, stosowane słownictwo pozwoli odbiorcom lepiej przyswoić informacje.
- Oryginalne podejście ‒ w świecie szerokiego dostępu do materiałów promujących rozmaite marki konkurujące o tych samych klientów należy postawić na unikatowość i nowatorskie podejście w prezentowaniu treści. Mile widziane są elementy humorystyczne, dowcipne, które ze smakiem będą współgrały z promowaną ofertą oraz wartościami marki.
- Spójność i dopasowanie do całej strategii promocyjnej ‒ ważne jest także to, by animacje promocyjne nie odbiegały od pozostałych motywów marketingowych firmy. Spójność w komunikatach kierowanych do klienta jest bardzo istotna. Warto zatem dopracować każdy z elementów tej układanki, aby zgrywały się one ze sobą zarówno pod kątem treści, wyznawanych i promowanych wartości, jak i pod względem estetyki i identyfikacji wizualnej.
Animacja reklamowa w Berg Studio
W poszukiwaniu ekipy specjalistów, którzy od lat tworzą animowane spoty reklamowe dla rozmaitych branż, zatrzymaj się na ofercie firmy Berg Studio. Nasz zespół montażystów i osób kreatywnych pomoże Ci wykreować animację, która bezbłędnie wpasuje się w charakter Twojego przedsiębiorstwa i zapisze nazwę Twojej marki w głowach wielu odbiorców. Przekonaj się na własnym przykładzie o sile i skuteczności animacji reklamowych!