

Organizacja wszelkiego rodzaju wydarzeń wymaga wkładu pracy wielu ludzi. I choć spotkanie może nie trwać długo, jego potencjał można wykorzystać po czasie. W jaki sposób? Publikując jak największą ilość materiałów z jego przebiegu. Jednym z podstawowych jest zapis wideo.
Wykorzystaj potencjał chwili
Chyba najlepszym przykładem ukazującym relację wideo – wydarzenia są relacje z koncertów. Zaliczyć do nich można także filmy z drona – tak popularne ostatnimi czasy. Oczywiście, takie “święta” same w sobie są wyjątkowe i nic nie zastąpi w pełni realnej obecności na koncercie, jednak okazuje się, że brak zapisu koncertu może wiązać się ze stratą. Filmowanie eventów muzycznych daje wiele korzyści. Nagrania są także sprytnym chwytem marketingowym i możliwością dodatkowej monetyzacji działalności artystycznej. Przy okazji wydarzeń, które i tak się odbyłyby, uzyskuje się nagranie koncertowe. Nagranie nie wymaga też produkcji nowego materiału przez artystę. Jest tym, co wszyscy znają, tylko w świeżym wykonaniu. Wideo relacje z eventów to coś, do czego fani lubią wracać nawet po kilku latach od koncertu.
Film z eventu dla biznesu
Kiedy spojrzymy na wydarzenia branżowe trochę jak na koncert rockowy, może okazać się, że mają one coś wspólnego. Targi branżowe są doskonałym momentem autoprezentacji dla firm. Materiały uzyskane z tego typu wydarzeń mogą być w różnorodny sposób wykorzystane do dalszych działań promocyjnych. Tego typu eventy mają w sobie dodatkowe auty – materiał z targów lub z konferencji będzie sprawiał wrażenie bardzo profesjonalnego, przy czym nie chodzi tu wcale o jego jakość. Sekret tkwi w skali wydarzenia i sposobu, w jaki zostanie to opowiedziane. Ujęcia z wydarzeń, na których zazwyczaj bardzo dużo się dzieje (np. z konferencji branżowej), będą informować widzów, że mają do czynienia z firmą, która jest w centrum, nadążą za rozwojem i oferuje wysokiej jakości usługi/produkty.
Filmy eventowe dla organizatora
Organizatorzy różnego rodzaju wydarzeń muszą zadbać o właściwą promocję swojej działalności. Zwiększa to atrakcyjność samego eventu, a także pozwala budować rozpoznawalność. Przykładowo festiwale muzyczne muszą z roku na rok zabiegać o spięcie budżetu, pozyskanie sponsorów, artystów, itp. Filmy z poszczególnych edycji są bezcenne dla działań promocyjnych. Wysokiej jakości materiały eventowe są także znakiem firmowym wielkich przedsięwzięć.
Nie trzeba jednak sięgać aż to wielotysięcznych festiwali, aby przekonać się o słuszności nagrywania filmów z eventu. Weźmy za przykład event charytatywny na rzecz psów, który odbywa się w małym mieście. O ile łatwiej będzie organizatorom prowadzić dalsze działania pomocowe, jeśli w przyszłości będą mogli pochwalić się swoimi osiągnięciami? Dzięki temu fundacja jest w stanie zyskać zaufanie potencjalnych darczyńców, ale przede wszystkim świadomie budować swój wizerunek.
Planujesz wydarzenie? Zobacz, jak możemy opowiedzieć Twoją historię. Skontaktuj się z nami i pokaż się od jak najlepszej strony! Filmowanie eventów to coś, w czym czujemy się mocni.
Tutaj przykład filmu z eventu sportowo-biznesowego: https://bergstudio.pl/portfolio/4/, a tutaj z festiwalu: https://bergstudio.pl/portfolio/13/.