

Prowadzisz biznes i pilnie strzeżesz swoich sekretów? Poznaj magię, która płynie z dzielenia się wiedzą. Filmy edukacyjne są jednym z narzędzi, które pomogą ją popularyzować.
Wbrew intuicji, ale jednak skutecznie
Propozycja udostępnienia swojego know-how przez firmy często traktowana jest z nieufnością i strachem. Wyobraźmy sobie klasyczny przykład: restauracja umieszcza w sieci przepis na swój specjał. Czy może sobie w ten sposób zyskać klientów, czy ich stracić? Rozwój content marketingu, który ma miejsce w ostatnich latach, dostarcza licznych przykładów, potwierdzających skuteczności omawianej praktyki.
- Osoby, które trafią na nasz przepis, mogą stać się naszymi gośćmi. Restauracja może zyskać na wiarygodności, w końcu niczego nie ukrywa.
- Dodatkowo ludziom łatwiej będzie nawiązać osobistą relację z restauracją, która dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Czasy pandemii pokazują, że takie relacje mogą się pięknie odwdzięczyć w trudnych chwilach.
Przyjrzyjmy się zjawisku dzielenia się wiedzą, na przykładzie filmów edukacyjnych.
Docieraj bezpośrednio do potrzeb
Film edukacyjny to kategoria szeroka i w reklamie może przybierać rozmaite formy. Przykładowo film będący instruktażem przycinania żywopłotu może być bezpośrednio związany z produktem, który reklamuje. Mamy wówczas okazję do ukazania zalet produktu w pełnej krasie. Weźmy teraz przykład, który ma nieco inną charakterystykę, czyli barbershop. Czy film prezentujący strzyżenie męskie krok po kroku nie uczy swoich widzów jak obejść się bez wizyty w salonie fryzjerskim? Z pomocą przychodzi zasięg materiału. Barbershop to przykład biznesu, który działa w oparciu o lokalnych klientów. Materiał zamieszony np. na platformie YouTube ma szansę dotrzeć do widzów w całym kraju, a nawet na świecie. Produkując wysokiej jakości wideo, salon ma szansę zaprezentować się jako profesjonalne miejsce, dbające o potrzeby klientów, z wysokim poziomem świadczonych usług.
Nowe media, nowe możliwości
Popularność wszelkiego typu filmów instruktażowych ma związek z nowym podejściem do budowania relacji z odbiorcą. Klasyczne formy reklamy mają obecnie ograniczony potencjał oddziaływania szczególnie na młodsze pokolenia. Zjawisko opisane jako banner blindness pokazuje, że ludzie odruchowo omijają treści, które mają cechy reklamy. Film edukacyjny ma szereg atutów dodatkowych, które pozwalają budowanie bliższych relacji z potencjalnymi klientami. Są także doskonały narzędziem służącym budowaniu i podtrzymaniu społeczności skupionej wokół jakiejś marki.