Wideo to niegasnąca gwiazda wśród treści umieszczanych w internecie. Użytkownicy Facebooka każdego dnia oglądają ponad 8 miliardów filmów, na YouTube co minutę trafia prawie 300 godzin nagrań z całego świata, a odtworzenia wideo mają stanowić 82% całkowitego ruchu internetowego już do 2021 roku.
Jeśli pójdziemy o krok dalej, zauważymy, że treści wideo odgrywają również niezwykle ważną rolę w budowaniu zaangażowania, na niemal każdej platformie mediów społecznościowych. Wszystko to, dzięki możliwości przekazywania użytkownikom komunikatów w ciągu kilkunastu lub kilkudziesięciu sekund, w ciekawej wizualnie formie. Biorąc pod uwagę fakt, że skuteczny employer branding w dużej mierze opiera się na zdolności do przekazywania informacji, dodatkowo emocjonalnie łącząc się z odbiorcami, realizacja filmu tego typu jest już niemal koniecznością.
Czym jest employer branding?
Najpierw zdefiniujmy markę pracodawcy – jest to reputacja firmy jako miejsca pracy. Innymi słowy: marka pracodawcy to sposób, w jaki ludzie postrzegają wartości firmy i środowisko pracy. Dlatego employer branding to wszystko, co firma robi – celowo lub nie – w celu promowania swojej wyjątkowej tożsamości jako pracodawcy, wśród obecnych i potencjalnych pracowników, a także kluczowych interesariuszy.
W tym miejscu ważne jest, aby dokonać rozróżnienia między nieumyślnymi, a celowymi działaniami. Chociaż firmy mogą strategicznie promować swoje miejsca pracy, na ich reputację wpływają również zdarzenia, które nie są bezpośrednio pod ich kontrolą. Na przykład kandydaci, którzy nie otrzymali odpowiedzi po rozmowie z firmą, zostawiający negatywne opinie w sieci lub pracownicy zadowoleni z korzyści, jakie im oferujesz.
Działania employer brandingowe w angażującej formie
Strona internetowa, aktywność w mediach społecznościowych, teksty i zdjęcia – to podstawowa forma komunikacji w internecie. Czy myślałeś jednak o filmie, który będzie nie tylko świetną wizytówką, ale również prawdziwie zaangażuje odbiorców?
Tworzenie profesjonalnych treści wideo to forma sztuki, do której należy podchodzić z dbałością o każdy, nawet najmniejszy, szczegół. Wiele osób oceni film, a co za tym idzie, całą firmę, na podstawie opowiedzianej historii. Proponujemy więc zejście z utartego szlaku przepełnionego klasycznymi filmami z wywiadami, pomijanymi przez odbiorców. Współpracując z nami, stawiasz na innowacje i świeże spojrzenie, a potencjalni kandydaci na nowych pracowników przekonają się, czym wyróżniasz się od innych firm.