Chociaż Twitter w Polsce nie jest tak popularnym serwisem społecznościowym, jak Facebook czy Instagram, warto pomyśleć o włączeniu reklamy na Twitterze jako jednego z działań marketingowych swojej marki. O tym, w jaki sposób wykorzystać spoty reklamowe w Twitter Ads, przeczytasz właśnie w tym artykule.
Korzyści reklamy na Twitterze w Polsce
Twitter – medium społecznościowe, które zrzesza blisko 370 milionów aktywnych internautów na całym świecie. W Polsce znajduje się on na czwartym miejscu pod względem popularności (za Facebookiem, Instagramem i TikTokiem), ale ten fakt wcale nie musi być jego wadą. Zastosowanie reklamy na Twitterze ma kilka kluczowych plusów:
- Target. Narzędzie do przygotowania formatu reklamowego daje możliwość dokładnego ustawienia, do kogo będzie skierowana reklama. Odbiorców można precyzyjnie wybrać na podstawie płci, wieku, lokalizacji czy języka. Dzięki temu mamy pewność, że promowane treści trafią do użytkowników, na których najbardziej nam zależy.
- Zasięgi. Twitter to platforma, która słynie z licznych interakcji. W bardzo prosty sposób można udostępnić interesującą treść dalej, dzięki czemu zwiększa się jej zasięg.
- Cena. W porównaniu z innymi portalami społecznościowymi Twitter oferuje stosunkowo tanie reklamy w systemie CPC (cost per click), gdzie płacimy za kliknięcia.
- Użytkownicy. Analizy mediów społecznościowych pokazują, że użytkownicy Twittera to publiczność bardzo zaangażowana. Według danych statystycznych są to osoby, które logują się regularnie i aktywnie funkcjonują w przestrzeni portalu.
- Google. Reklamy z Twittera są indeksowane również przez Google’a. Co to oznacza dla reklamodawcy? Zwiększenie zasięgu poza obręb osób posiadających konto na Twitterze.
Reklama na Twitterze – dostępne opcje
Jak każdy podmiot oferujący kreowanie reklam na swoim internetowym podwórku, również Twitter zapewnia szereg możliwości i różnorakich sposobów, którymi będziemy chcieli dotrzeć do odbiorców. Wśród nich znajdziemy m.in. promowane:
- tweety – czyli twitterowe wpisy pojawiające się w przepływie wszystkich tweetów. Te sponsorowane mogą się także pojawiać osobom, które nie obserwują profilu reklamodawcy.
- konta – te reklamy zachęcają do zaobserwowania konkretnego profilu.
- karty – dzięki temu formatowi możemy reklamować strony internetowe, linki do pobrania aplikacji, zapisów na newsletter i wiele innych.
- wideo – różne formy zamieszczenia filmów wideo dają rozmaite możliwości dotarcia do potencjalnych klientów.
Wideo w reklamie na Twitterze
Twitter daje różne opcje wykorzystania formatu wideo w reklamach. Dzięki temu, jako reklamodawcy, mamy wiele sposobów na to, aby z naszymi treściami spotkali się potencjalni klienci. Jak zatem można umieścić filmy wideo w twitterowych reklamach?
- Pre-roll – reklama wyświetlana przed innymi filmami;
- Tweet w formie wideo;
- Wideo dodane do promowane hashtagu (trend takeover);
- Wideo live – spotkanie na żywo, podczas którego można wchodzić w interakcje z oglądającymi.
Jaka powinna być reklama wideo?
Reklama wideo w social mediach to skuteczne narzędzie marketingowe. Jednak spełnia swoją rolę tylko wtedy, kiedy zna się specyfikę miejsca, w jakim będzie wyświetlana. Oto kilka wskazówek, które warto mieć na uwadze, planując kampanię wideo na Twitterze:
- Wideo powinno być krótkie. Na długie klipy nie ma miejscach w mediach społecznościowych, chyba że są to spotkania na żywo – one jednak rządzą się przede wszystkim zasadą merytoryki.
- Kluczowe kwestie pojawiają się na samym początku. Najlepiej w pierwszych pięciu sekundach trwania wideo. Dlaczego? Jeśli wybierzemy reklamę, którą użytkownik będzie mógł pominąć, to w pierwszych kilku sekundach musimy zawrzeć najważniejsze informacje albo tak pokierować pomysłem na klip reklamowy, żeby już na wejściu zachęcić, zaintrygować naszego odbiorcę do pozostania na dłużej.
- Filmik powinien być ciekawy. Dobrze byłoby, gdyby odnosił się do potrzeb widza i tym samym ściągał jego uwagę. Oryginalne filmy do klucz do zbudowania więzi z odbiorcą.
- Wideo reklamowe pasuje do marki, którą reprezentuje. Film reklamowy powinien być oryginalny, unikatowy, ale jednocześnie ważną kwestią jest utrzymanie go w charakterystycznym dla danej marki sposobie przekazywania treści. Istotne jest też zachowanie tej samej identyfikacji wizualnej lub chociaż jej wyróżniających się elementów.
Zastosowanie tych kilku zasad z jednej strony da odbiorcy świadomość, że nasz przekaz nie jest przypadkowy. Widz będzie mógł poczuć, że ktoś rozumie jego potrzeby, wie, z czym się boryka, a przy okazji dostanie na to wszystko pewne rozwiązanie.
Ważna jest jakość!
Pomysł na film to jedno. Przystosowanie się do realiów panujących w mediach społecznościowych to drugie. Trzecia kwestia, która we współczesnym Internecie będzie też bardzo ważna, to jakość prezentowanych materiałów wideo. Nie odniesiemy sukcesu marketingowego, jeśli nagrany materiał będzie miał zbyt cichy lub za głośny dźwięk, rozdzielczość obrazu zupełnie nie dopasuje się do wymaganych przez Twittera wymiarów, a sam sposób montażu w ogóle nie będzie przypominał możliwości, jakie dają współczesne programy do obróbki wideo.
Dlatego jeśli potrzebujesz porządnego filmu promocyjnego, nawet do wykorzystania w reklamach w social mediach, skontaktuj się z doświadczoną ekipą z Berg Studio. Doradzimy, nagramy i zmontujemy taką reklamę, jakiej Twitter jeszcze nie widział!