Jak każde narzędzie marketingowe filmy wizerunkowe powinny być spójne z wizerunkiem firmy, którą reprezentują. Jako nośnik historii naszej firmy mogą wzbudzić emocje, które przełożą się na to jak będziemy postrzegani. Jak korzystać z potencjału tego formatu?
Do czego służą emocje?
Filmy wizerunkowe, pomimo że są krótkimi, kilkuminutowymi materiałami, są bardzo bogate w informacje. Udźwiękowiony obraz jest najpojemniejszym z dostępnych nośników treści. W kilkuminutowym filmie jesteśmy w stanie zawrzeć opowieść: o ludziach, o miejscu, o czasie, o wartościach, emocjach, marzeniach, aspiracjach i wielu innych aspektach życia firmy. Z niezliczonych emocji możemy utkać materiał, który wywoła precyzyjnie zaplanowane skojarzenia w umysłach odbiorców. Dzięki temu film wizerunkowy jest bardzo elastycznym narzędziem, za pomocą którego możemy reagować na bieżące potrzeby rynku, trendy i zdarzenia.
Precyzyjny przekaz
Jeżeli myślimy o emocjach, które powinien wywołać film wizerunkowy, zasadniczo odpowiedź można wyrazić brutalnie krótko: filmy powinny wywołać te emocje, które chcemy przekazać. Wydawać się to może oczywiste, jednak praktyka pokazuje, że powstają takie filmy, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, albo co gorsza, przynoszą efekty odwrotne od zamierzonych.
Wyobraźmy sobie następującą sytuację: firma potrzebuje filmu wizerunkowego do celów rekrutacyjnych. Realizatorzy filmu skupiają się w materiale na postaci szefa firmy, jego dokonaniach, nawykach czy sukcesach. W efekcie w materiale mniej miejsca poświęcone zostaje na prezentację atmosfery panującej w firmie. Pomija się relacje pracowników czy styl i organizację pracy. Odbiorca, który nie miał kontaktu z firmą, może odnieść wrażenie, że to właśnie szef jest najważniejszą postacią. Taką, wokół której kręci się codzienne funkcjonowanie firmy. Wniosek jest prosty, ale bardzo ważny: treść filmu wizerunkowego musi odpowiadać jego celom. Dlatego jego produkcję warto zlecić NAM, czyli Berg Studio z Krakowa. Zadbamy o treść i aspekt wizualny produkcji od A do Z.
Dlaczego mówimy o tym przy okazji wzmacniania pozycji danej marki? Dlatego, że pozycja firmy jest ściśle związana z zaufaniem i emocjami, które wiążą się z wizerunkiem firmy. Przypomnijmy sobie kulisy słynnej afery dieselgate. Producent samochodów o ugruntowanej pozycji na rynku, w wyniku ujawnienia manipulacji , jakie dokonywane były podczas produkcji aut, tracił wiarygodność w oczach klientów. Zabrakło fabryk, zasobów, czy technologii? Nie. Erozji uległy emocje. Akcje poleciały w dół. Zaufanie jest kluczem do pozycji na rynku, a zdobywa się je za pomocą pozytywnych emocji.
Film wizerunkowy a świadomość kontekstu
Jeżeli chcemy wykorzystać film wizerunkowy w działaniach mających na celu wzmocnienie pozycji na rynku, powinniśmy zastanowić się, do kogo konkretnie chcemy zaadresować przekaz. W filmie odwołaj się do wartości, które są reprezentatywne dla grupy odbiorców. Wykorzystanie filmu wizerunkowego dobrze jest podeprzeć dodatkowymi działaniami z zakresu public relations. Pamiętajmy, że liczy się każdy przejaw naszej działalności. Komunikacja z klientami za pomocą mediów społecznościowych jest współcześnie cenną walutą. Starajmy się umiejętnie korzystać z wielu kanałów komunikacji. W przypadku próby korzystania wyłącznie z filmu wizerunkowego może on jawić się w oczach widza jako propagandowa wydmuszka.
Tutaj przykład filmu wizerunkowego w naszym wykonaniu: https://bergstudio.pl/portfolio/3/.