

Format wideo sprawdza się w wielu obszarach. Wśród nich warto wymienić branżę IT. Krótkie nagrania promocyjne i w tym przypadku mogą stanowić ciekawy punkt odniesienia w relacji z klientem.
W społeczeństwie, które przekazy obrazkowe przyswaja z dużo większą łatwością, warto zainwestować w reklamowanie swojej działalności za pomocą produkcji filmowej. To, co charakteryzuje specjalności technologiczne, to z pewnością innowacyjność oraz podążanie z duchem czasu i wszelkich nowinek, w tym tych marketingowych. Stąd też wybór reklamy w formie nagrania wydaje się dosyć oczywistym krokiem w działaniach promujących.
Co zatem dobrze jest zamieścić w filmikach promocyjnych marek IT? Do jakich motywów warto nawiązać, tworząc scenariusze takich spotów?
“Nasza firma ma ludzką twarz”
Często wydaje się, że technologie istnieją w oderwaniu od człowieka. Nic bardziej mylnego! Za każdym programem, aplikacją, narzędziem czy urządzeniem stoją ludzie. Programiści, projektanci, testerzy i wiele innych osób, dzięki którym dany sprzęt działa w taki, a nie inny sposób. Film promocyjny to szansa pokazania tych jednostek, o których istnieniu konsumenci nieraz nie mają pojęcia. Stereotyp pokazuje informatyka jako człowieka zamkniętego, żyjącego we własnym “uniwersum”, który niekoniecznie posiada zdolność prowadzenia bogatego życia społecznego. W nagraniu promocyjnym dla branży IT warto zaprezentować zespół przy pracy, przeprowadzić wywiady z pracownikami firmy czy pokazać markę w kontekście eventu branżowego. Dzięki takim zabiegom w technologii będzie można dostrzec działanie człowieka.
“Nasza praca odzwierciedla się w liczbach”
Nic tak nie działa na wyobraźnię jak garść statystyk. W kontekście firmy technologicznej, informatycznej dane te mogą prezentować wszystko, czym można się pochwalić – od liczby zadowolonych klientów, po cyfry związane z sukcesem ostatnio realizowanego projektu. Filmy promujące działania marki w odniesieniu do raportów i wykresów zwykle powstają dla klienta biznesowego, którego chce się przekonać do współpracy. Nie zawsze muszą to być nagrania z konkretnymi osobami. Czasem stawia się na różnorakie animacje, dzięki którym łatwiej można zrozumieć zastosowane w firmie mechanizmy.

“Pokażemy Ci, jak powstaje nasz produkt”
Tworzysz strony internetowe. Jak sądzisz – czy Twój klient wie, jak taka strona powstaje krok po kroku? Nagranie filmu promocyjnego, w którym przedstawia się w prosty sposób proces powstawania naszego produktu czy usługi to dobry pomysł, żeby uświadomić klientowi, za jaki ogrom wiedzy i doświadczenia płaci. Odzwierciedlenie procesu kreatywnego na nagraniu filmowym może stanowić swego rodzaju instrukcję dla klienta, dzięki temu będzie on wiedział, czego spodziewać się w trakcie współpracy z naszą firmą. To też pewne ułatwienie w rozmowach z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Do raz nagranego filmu można odsyłać wielokrotnie i – trzeba przyznać – w wielu sytuacjach bardzo to usprawnia proces sprzedaży i podejmowania decyzji zakupowych.
“Poznaj naszą ofertę”
Film promocyjny może stanowić także podsumowanie tego, czym zajmuje się dana firma. W skondensowany sposób da się przedstawić ofertę, z jaką wychodzimy do konsumenta. Bez względu na to, czy kierujemy się do grup klientów prywatnych czy korporacyjnych, nagranie z prezentacją naszych produktów sprawdzi się i na stronie internetowej, i w mediach społecznościowych, ale także na spotkaniu biznesowym, na którym będziemy przekonywać do naszych warunków współpracy.
Ciekawym rozwiązaniem jest zamieszczenie w filmie promocyjnym kilku słów od klientów. Takie mówione referencje, opisanie doświadczeń odbiorców z daną firmą nie tylko przedstawia wartość produktów czy usług, ale przede wszystkim korzystnie wpływa na wzbudzanie zaufania na rynku do danej marki.
“A oto nasze portfolio!”
Dobry film promocyjny to multimedialna wizytówka firmy z sektora IT. Zawarte w nim przykładowe realizacje flagowych usług mogą przekonać bardziej niż niejedno nagranie typowo produktowe. Pokazywanie realnych działań firmy to również większy prestiż i zapewnienie klienta o wysokiej jakości współpracy. Wąskie specjalizacje informatyczne mogą też zaprezentować szerszy kontekst zastosowania swoich usług, a wtedy takie filmy będą miały zdecydowany walor edukacyjny.
Produkcja filmu promocyjnego w branży IT wydaje się naturalnym krokiem w działaniach marketingowych. Jak widać, komunikaty płynące z takich nagrań mogą być bardzo różne. Jesteśmy w stanie przekazać najważniejsze informacje o marce, o oferowanych produktach i usługach, o atmosferze panującej w zespole. Mamy możliwość przedstawienia ludzi, którzy tworzą technologię, wchodzimy do miejsc, których na co dzień nie da się obserwować, wymieniając chociażby wiadomości mailowe z osobą odpowiedzialną za kontakt z klientem. A to wszystko w atrakcyjnej formie wideo.
Jeśli interesuje Cię produkcja filmu promocyjnego na wysokim poziomie, specjalnie dla Twojej firmy, skontaktuj się z nami. Specjaliści z Berg Studio pomogą Ci dobrać właściwy pomysł do celu, który potrzebujesz osiągnąć.