Muzyka i reklama nierozerwalnie utrzymują wzajemne relacje. Od klasycznych, czarno-białych reklam telewizyjnych z lat 50., po nowoczesne spoty reklamowe w jakości 4K – reklamy stale opierają się na dźwięku. Wszystko to po to, aby sprzedawać i zdobywać rozpoznawalność marki. Chociaż duże marki są znane ze swoich produktów i usług, w rzeczywistości to emocje, które tworzą, budują lojalnych konsumentów i… fanów. Jak więc wybrać muzykę, aby pasowała do spotu reklamowego?
Muzyka, która podkreśli historię
Sukces spotu reklamowego często zależy od jego sposobu opowiadania historii. Historia to element, który staje się łącznikiem między odbiorcami a marką. Dlatego muzyka odgrywa w realizacji fimowej tak istotną rolę. Pomyśl o tym – kiedy ostatnio widziałeś program telewizyjny lub film, niezależnie od tego, czy skupiłeś się na prezentowanym obrazie, to muzyka podpowiadała ci, że dany moment w fabule jest ważny – czy to dramatycznie i głośno czy subtelnie.
Muzyka, która inspiruje i zachęca do działania
Jak wspomnieliśmy wcześniej, muzyka ma ogromną zdolność wywoływania emocji i inspiracji. Od motywowania do lepszych osiągnięć lub przeciwstawiania się czemuś, po skłonienie do rozmyśleń, muzyka staje się katalizatorem zmian i działań. Dlatego spoty reklamowe, które chcą promować, popierać lub zajmować stanowisko na dany temat, wykorzystują muzykę, aby wzmocnić swój przekaz.
Muzyka wspiera markę w budowaniu przekazu
Niezależnie od tego, czy pobudza akcję, czy tworzy tło historii – muzyka jest niezaprzeczalnym czynnikiem wspierającym mówienie o dokonaniach marki. Podkłady muzyczne wykorzystywane w spotach reklamowych, powinny być zgodne z przekazem jaki chce stworzyć firma. Dlatego w reklamach skierowanych do młodszej publiczności można usłyszeć ostrą, elektroniczną muzykę. Natomiast bardziej tradycyjne i przyjemne dla ucha melodie usłyszymy w reklamach skierowanych do dojrzałych odbiorców.
Muzyka, która trafia w cel
Chociaż większość produktów jest ogólnodostępna i oferowana dla szerokiej grupy odbiorców, niektóre firmy mają zróżnicowany rynek. Mogą też mieć bardzo charakterystyczne grupy docelowe. Dlatego wykorzystując różne gatunki muzyczne, reklamodawcy mogą dotrzeć do konkretnych odbiorców swoich produktów.
W jaki sposób wybrać muzykę do swojego spotu reklamowego?
Każda marka chce komunikować się w sposób spójny i trafiający do odpowiedniej grupy odbiorców. Dlatego konieczne jest, aby każdy szczegół realizacji filmowej w zakresie obrazu i dźwięku był precyzyjny. Pamiętajmy o tym, że obraz połączony w spocie z dźwiękiem stanie się symbolem firmy. Tworząc dla Ciebie spot, zadbamy, aby ten symbol tworzył spójną całość.