Filmy eventowe to ciekawe połączenie krótkiego reportażu z odrobiną promocji marki. O czym warto pamiętać, przygotowując nagranie z ważnego wydarzenia, jeśli chcemy, by przyciągało ono uwagę odbiorcy i służyło firmie na rozmaitych polach marketingowych?
Scenariusze filmów z eventów
Kiedy planujemy zapisanie w formie wideo pewnej treści ‒ bez względu na to, czy jest to film promocyjny, wizerunkowy, czy każdy inny ‒ dobrze jest przygotować scenariusz takiej realizacji. Historia, jaka pojawi się w przekazie, powinna być spójna i interesująca, a sposób jej ułożenia wymaga dynamiki dostosowanej do rodzaju wydarzenia i branży. Nieco inaczej będą wyglądały filmy z koncertów rockowych, w inny sposób zostaną zaprezentowane festiwale muzyki klasycznej, a jeszcze z odmiennej strony pokaże się targi książki czy naukową konferencję.
Pokaż ludzi
W filmach, które mają przyciągnąć uwagę odbiorcy, ważny jest czynnik ludzki. Na zaplanowanych ujęciach powinny być prezentowane osoby, dla których dany event jest istotny, które się na nim bawią, czy po prostu biorą w nim czynny udział. Film eventowy to również dobra okazja do pokazania ludzkiej twarzy w branżach, których pracownicy na co dzień kryją się za flagowymi produktami czy przedmiotami technologicznymi.
Rozmowa jako sposób na scalenie wątków
Fragmenty wywiadów z ekspertami związanymi z daną dziedziną lub specjalistami pracującymi w firmie mogą stać się ciekawym i wartościowym komentarzem do obrazów ukazujących konkretne wydarzenie. Tego typu narracja może stanowić swego rodzaju bazę, na której oparte zostaną eventowe ujęcia.
Podziel się emocjami
Skoro uwzględniony zostanie aspekt ludzki, łatwo będzie wpleść w przedstawianą opowieść pewną dozę emocji, z którymi chcemy, by dane wydarzenie czy konkretna marka były utożsamiane. Radość, szczęście, zachwyt, zaciekawienie, wzruszenie ‒ to wszystko warto przemycić w filmach eventowych, które dzięki temu mogą być dużo chętniej oglądane przez odbiorców.
Odrobina promocji ‒ mile widziana!
Film eventowy nie jest jedynie sprawozdaniem, które ma zasilić półkę z archiwum działań marki. Głównym celem filmów eventowych jest budowanie wizerunku i świadomości marki, poszerzanie wiedzy o niej wśród potencjalnych klientów i wzmacnianie więzi z osobami, które już do grona klientów należą.
To też świetna okazja do tego, by dodać nieco promocji Twojej firmy! Chwytliwy slogan, charakterystyczna muzyka, a może merytoryczna treść odnosząca się do oferty? Te elementy zdecydowanie sprawdzą się w filmie z eventu. W ramach promowania produktów i usług możesz też postawić na zebranie opinii o ofercie Twojej marki i włączyć je do filmu eventowego.
Dlaczego warto zainwestować w film eventowy?
Jest kilka powodów, dla których decyzja o zleceniu profesjonalnej ekipie nagrania materiału z wydarzenia to bardzo dobry pomysł.
- Wysoka jakość nagrania. Bez dwóch zdań współpraca z osobami, które na co dzień zajmują się produkcją filmów eventowych, to większa szansa na otrzymanie wideo o wysokiej rozdzielczości i dobrym dźwięku, które można wykorzystać w różnych miejscach promocji.
- Coś dla nieobecnych. Nie każdy zainteresowany naszym wydarzeniem może wziąć w nim udział. Film eventowy będzie świetną pamiątką, która zarówno odświeży wspomnienia wśród uczestników, ale też będzie pewną namiastką dla tych, którzy nie pojawili się na konkretnej imprezie.
- Reklama na później. Kiedy będziemy organizować kolejną edycję danego wydarzenia, warto powrócić do tych wydarzeń, które już się odbyły i przy pomocy ich nagrań zarekomendować odbiorcom uczestnictwo w aktualnym evencie.
- Przydatny na rozmaitych obszarach. Filmy eventowe to narzędzie promocji, które można umieścić zarówno w mediach społecznościowych, jak i na stronach internetowych. Nadają się one również do wyświetlania podczas spotkań offline czy na ekranach telewizorów firmowych.
Film z eventu ‒ cena
Cenniki filmów z eventów zależą w dużej mierze od rozbudowania danej produkcji. W odniesieniu do liczby godzin spędzonych przez kamerzystę w terenie, docelowej długości filmu oraz jego stopnia zaawansowania ceny filmów eventowych wahają się na rynku od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Jeśli chcesz poznać precyzyjną kwotę za swój projekt, skontaktuj się z Berg Studio: opisz dokładnie, jakie są Twoje oczekiwania, co będzie miało być nagrane, a my przygotujemy dla Ciebie wycenę.
Event ‒ tu i teraz?
W Berg Studio zajmujemy się nie tylko zapisem ważnych wydarzeń w formie wideo, ale też organizujemy transmisje na żywo z eventów. Jeśli tylko warunki Twojego wydarzenia na to pozwalają, warto pomyśleć o przekazie live dla szerszego grona publiczności. Taki zabieg umożliwi Ci dotarcie do klientów i zainteresowanych Twoją ofertą, którzy nie mogą uczestniczyć osobiście w Twojej imprezie. To pokazuje, że firma jest otwarta i na bieżąco chce dzielić się z odbiorcami tym, co jest dla niej ważne.
Film z eventu w Berg Studio
Nie ważne, czy organizujesz swój event w Krakowie, Katowicach, Warszawie, czy jeszcze w innym polskim mieście ‒ chętnie podejmiemy się przygotowania dla Ciebie filmu eventowego wysokiej jakości! Jesteśmy doświadczoną ekipą pasjonatów, którzy już w niejednym wydarzeniu wzięli udział. Zachęcamy Cię do obejrzenia naszych realizacji, wśród których znajdziesz również filmy eventowe.