Planując produkcję filmu reklamowego promującego firmę, opracowujemy scenariusz tego przedsięwzięcia. Dokładnie rozpisujemy, co trzeba będzie nagrać, jak to potem zmontować i… no właśnie – przychodzi pora na ustalenie warstwy audio filmu. Co do podkładu muzycznego, warto wykorzystać doświadczenie firmy wykonującej film, natomiast pojawia się pytanie: jak dopełnić historię wizualną, która pojawi się na ekranie?
W grę wchodzi lektoring lub przeprowadzenie wywiadu. Dlaczego mogą to być ważne elementy filmu promującego firmę?
Samo wideo nie wystarczy
Niektóre nagrania nie wymagają komentarza. Uśmiechnięci ludzie, muzyka, widok sceny i już czujemy emocje, o które chodziło autorowi nagrania. Czasem jednak film promocyjny potrzebuje słowa mówionego, aby został w pełni zrozumiały i osiągnął zamierzony cel. Pojawiający się głos w filmie sprawia, że za nim podążamy. Mamy przewodnika, który objaśnia i precyzuje to, co widzą nasze oczy. Dzięki temu nagranie jest łatwiejsze w odbiorze i działa zarówno na zmysł wzroku, jak i słuchu.
Ludzki aspekt
Filmy promocyjne zwykle nagrywa się w firmie, gdzie na bieżąco można podglądać działania jej pracowników. Zaangażowanie takich osób w proces tworzenia materiału filmowego to jeden ze sposobów zbudowania warstwy audio. Wywiad z pracownikami, managerami, kadrą zarządzającą może przybliżyć odbiorcy rzeczywistych ludzi związanych z daną organizacją. Ich odpowiedzi dodadzą autentyczności całemu nagraniu, dzięki czemu nabierze ono jeszcze większej wartości promocyjnej, a przecież o to nam chodzi.
Znany głos przyciąga uwagę
Kto z nas nie kojarzy charakterystycznego głosu Krystyny Czubówny, towarzyszącego filmom przyrodniczym? Nawiązanie współpracy z lektorem, którego głos będzie zapadał w pamięć odbiorcy to kolejny klucz do sukcesu przy produkcji filmów promocyjnych. Pomoc profesjonalisty to również pewność, że tekst lektorski zostanie właściwie zinterpretowany i podany w takiej formie, która do danej branży będzie najbardziej pasowała. Oprócz tego zawodowy lektor przedstawi tekst z odpowiednią dykcją i intonacją, a to w przypadku krótkich materiałów filmowych, gdzie cenna jest każda sekunda przekazu, stanowi kwestię priorytetową.
Bez względu na to, czy wybierzemy wersję filmu z lektorem, czy postawimy na wywiady z osobami zaangażowanymi w życie firmy, warto dodać do filmu napisy, aby materiał nie stracił na znaczeniu, gdy odbiorca akurat nie będzie miał możliwości odtworzenia dźwięku. W celu rozwiania wszelkich wątpliwości związanych z produkcją filmową w Krakowie, zachęcamy do kontaktu z nami. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania!