Jedną z najważniejszych cech dobrego filmu korporacyjnego jest jego profesjonalizm, który z kolei rzutuje na właściwy sposób autopromocji klienta. Aby ten warunek mógł zostać spełniony, należy bezwzględnie zadbać o dobry montaż naszego materiału wideo. Dlaczego to takie ważne?
Czym jest montaż filmu?
Najogólniej rzecz ujmując, montaż filmowy to proces łączenia ze sobą poszczególnych ujęć. Jest końcowym, a przy tym decydującym etapem produkcji filmu korporacyjnego – montażysta przystępuje do pracy wówczas, kiedy sceny, zdjęcia, ewentualne dialogi czy dubbing są już gotowe. W tym momencie ze stosunkowo sporej ilości zgromadzonego materiału trzeba wybrać najlepsze ujęcia i zespolić je w taki sposób, żeby tworzyły spójną, atrakcyjną historię, która odpowiada na zapotrzebowanie klienta. Od sposobu, w jaki to zrobimy, zależą dynamika filmu korporacyjnego, jego nastrój czy estetyka. O dobrym montażu mówimy wtedy, gdy odbiorca nie zauważa przejść pomiędzy ujęciami. Profesjonalna edycja filmu to również praca z kolorystyką, zastosowanie animacji czy animowanych infografik, wykorzystanie podkładów muzycznych lub – jeśli zostały wcześniej nagrane – lektoringu albo wywiadu z zarządem lub pracownikami przedsiębiorstwa.
Montaż filmu wizerunkowego – o tym warto pamiętać
Montaż filmu korporacyjnego to kreatywne zadanie. Od inwencji montażysty zależy między innymi, jak długie będą poszczególne ujęcia, w jaki sposób zostaną ze sobą powiązane, a nawet to, jakie emocje wywoła w odbiorcy film. Przystępując do pracy, należy dokładnie zdawać sobie sprawę z jej celu. Film korporacyjny ma przede wszystkim budować i wzmacniać wizerunek firmy, o której opowiada, dlatego błędy w montażu mogą bardzo niekorzystnie wpłynąć na ogólny odbiór materiału. Trzeba też mieć na uwadze grupę docelową spotu – w przypadku filmu korporacyjnego firmy będą to jej pracownicy (także potencjalni), partnerzy oraz klienci. Efekt ma być nie tylko profesjonalny, ale i niepowtarzalny, czyli wyróżniający przedsiębiorstwo na tle konkurencji, podkreślający jego przewagę na rynku.
Współpraca z profesjonalistami
Przy pomocy dobrego montażu nawet słaby materiał można zmienić w atrakcyjną realizację. I odwrotnie: popełniając błędy montażowe, nietrudno o zmarnowanie potencjału, a w rezultacie – o słabą jakość filmu. Dlatego warto zatroszczyć się o zlecenie tego zadania profesjonalistom, takim jak Berg Studio – mamy wówczas pewność, że każdy etap produkcji filmu korporacyjnego zostanie przeprowadzony rzetelnie, a montaż będzie satysfakcjonującym uwieńczeniem pracy nad spotem.