Budowa wizerunku marki jest procesem długotrwałym, który składa się z wielu etapów. W dobie Internetu i nowych technologii, aby przyciągnąć uwagę odbiorców, firmy stawiają na wrażenia wizualne. Do ważnych elementów promujących daną markę bez wątpienia należą filmy korporacyjne, w ramach których można zaprezentować wartości przedsiębiorstwa, jego innowacyjność, ludzi, którzy je tworzą, a przede wszystkim wszelkie cechy wyróżniające daną markę na tle konkurencji.
Marketing – siła komunikacji wizualnej
Współczesny konsument styka się codziennie z tysiącami rozmaitych spotów reklamowych. W erze informacyjnego przesytu cała sztuka polega na jak najlepszym dopasowaniu treści do zainteresowań konkretnej osoby oraz wyróżnieniu się spośród wielu innych firm na rynku. Kultura obrazkowa, w jakiej funkcjonujemy, wykształciła w nas nawyk szybkiej oceny prezentowanych treści, również wizualnych. Wystarczy kilka sekund, by podjąć decyzję, czy obejrzymy całe nagranie, czy je pominiemy.
Filmy wizerunkowe i korporacyjne pozwalają marce wyróżnić się w gąszczu informacyjnym, zalewającym jej potencjalnych klientów – o ile oczywiście będzie w stanie przykuć ich uwagę na dłużej. Cała magia tkwi zatem w pomyśle na tego typu klipy, nowatorskim podejściu i ciekawej historii, które będą wyróżnikiem dla danej marki. Nie da się więc ukryć, że w XXI wieku filmy biznesowe stanowią jedną z ważniejszych gałęzi marketingu dla przedsiębiorstw z różnych branż.
Digital marketing – nowoczesne podejście do odbiorcy
Świat wirtualny, w jakim zaczęły funkcjonować rozmaite biznesy, wymaga wykorzystania szczególnych środków promocji. Filmy korporacyjne są idealną odpowiedzią na te wyzwania marketingu internetowego. Zawarte w nich informacje pozwalają przybliżyć odbiorcom działalność firmy, jej misję, ale też ludzi, którzy są odpowiedzialni za produkcję czy dystrybucję oferowanych produktów lub usług. Dzięki temu marka może być bliżej swojego konsumenta, wzbudza jego zaufanie i nawiązuje lub podtrzymuje z nim relacje. Ogromną zaletą klipów reklamowych umieszczanych na stronach internetowych jest dotarcie do sporej grupy odbiorców, którzy w przyszłości mogą stać się klientami.
Filmy korporacyjne mogą być też wykorzystane do pozycjonowania stron internetowych. Ich opis z użyciem słów i fraz kluczowych skutecznie może przekierować ruch odbiorców na stronę marki.
Wykreuj zaangażowaną społeczność poprzez social media marketing!
Kanałów dotarcia do odbiorców za pośrednictwem mediów społecznościowych jest wiele. YouTube, Instagram, Tiktok, Facebook czy LinkedIn – to główne miejsca współczesnego Internetu, w których warto budować społeczności wokół swojej marki. Filmy marketingowe, jakie tam zostają zamieszczone, stają się przyczynkiem do dyskusji i kontaktu z odbiorcami. Co więcej, im ciekawsze nagranie, tym większa szansa na szybkie rozprzestrzenienie się jego treści w różne zakątki Internetu. Zainteresowani odbiorcy nie dość, że sami będą oglądać przygotowane przekazy, dodatkowo zaczną udostępniać je innym użytkownikom, stając się tym samym nieformalnymi patronami zamieszczanych filmów korporacyjnych. Warto pamiętać, że format wideo jest dla widza dużo łatwiejszy w odbiorze i na dłużej zapada w pamięć.
O czym pamiętać przy nagrywaniu filmów korporacyjnych?
Sukces nagrania wideo, które przybliża daną markę jej klientom, zależy od kilku czynników, które warto brać pod uwagę podczas przygotowania filmów korporacyjnych. Jakie to elementy?
- Długość – film korporacyjny powinien mieć optymalny czas trwania, który nie pozwoli znudzić odbiorcy, ale aktywnie utrzyma jego uwagę.
- Dynamika – monotonna treść nie przebije się na tle konkurencji. Dlatego dla filmu biznesowego ważny jest interesujący scenariusz oraz kwestie techniczne, takie jak zastosowanie animacji, plansz graficznych, różnych ujęć, muzyki i wszystkich innych elementów, które urozmaicą przekaz. O tym, jak można podnieść jakość każdej produkcji za pomocą montażu, przeczytasz w innym artykule na naszym blogu.
- Nieszablonowość – wychodzenie poza schemat, kreatywne rozwiązania zarówno w treści filmu marketingowego, jak i w jego warstwie wizualnej, których widz się nie spodziewa – to klucz do kreowania treści nośnych o wysokim wskaźniku udostępnień.
- Dopasowanie do odbiorcy – istotnym jest, by film korporacyjny miał określoną grupę docelową. Dzięki temu dużo łatwiej jest dostosować sposób przekazywanych informacji. W marketingu marki jest to bardzo ważne. Przedstawienie firmy czy kulis pracy w konkretnym miejscu w języku klienta to duży krok w nawiązaniu późniejszej relacji biznesowej.
- Wysoka jakość – za dopasowaną treścią, która będzie przedstawiona w ciekawej formie, stoi wysoka jakość nagrywanego materiału. By raz przygotowany film korporacyjny mógł nam służyć przez dłuższy czas, warto jego realizację oddać w ręce doświadczonej ekipy. Zawodowcy nie tylko zajmą się obróbką surowego materiału w profesjonalnych programach montażowych, doborem ścieżki dźwiękowej czy kwestią dodania odpowiednich grafik, ale przede wszystkim doradzą, jak ciekawie rozplanować takie nagranie i pomogą ułożyć sensowny scenariusz.
Nagraj film korporacyjny z krakowską ekipą z Berg Studio!
Marzysz o interesującym filmie prezentującym zalety Twojego biznesu? Nic prostszego! Zgłoś się do naszych specjalistów, którzy poprowadzą Cię przez cały proces realizacji takiego projektu. Nasza intuicja i doświadczenie podpowiadają, że efekt tej współpracy będziesz z chęcią pokazywać przy wszelkich możliwych okazjach!