Ktoś, kto jeszcze się nie zdecydował na przygotowanie spotu reklamowego, może zadawać sobie wiele pytań: czy reklama w formie wideo pasuje akurat do mojego produktu, oferty – do mojej branży? Na co dzień stykamy się z różnymi spotami reklamowymi i trzeba przyznać, że wideo sprawdza się praktycznie w każdym obszarze tematycznym.
Dlaczego reklama wideo?
Powodów, dla których warto sięgnąć po ten rodzaj promocji, jest kilka. Łatwość w odbiorze przekazów w formie wideo wydaje się dosyć ważnym aspektem. Obserwując, w jakim kierunku rozwijają się media społecznościowe, widzimy, że wideo staje się kluczowym elementem dla użytkowników. Rolki, relacje i inne krótkie nagrania weszły do porządku dziennego i nic dziwnego, że odbiorca przyzwyczajony jest do takiego sposobu prezentowania treści. Poza tym to właśnie wideo najmocniej angażuje odbiorcę i wpływa na jego emocje. A dzięki temu oczywiście – na decyzje zakupowe.
Kto może skorzystać ze spotów reklamowych?
Każdy. Trudno znaleźć branżę, której odradzałoby się produkowanie reklamy wideo. Oczywiście nie wszystkie dyscypliny będą korzystały z tego samego schematu produkcji spotów reklamowych, nie zawsze będzie to ten sam scenariusz. I całe szczęście! Dzięki temu unikniemy marketingowej nudy, a przecież to właśnie kreatywność twórców takich wideo przyciąga uwagę odbiorców. Poniżej przedstawiamy kilka przykładowych branż, które z powodzeniem mogą wykorzystać spoty reklamowe w swoich przekazach.
E-commerce
Obszar dosyć szeroki, bo znajdziemy tutaj i odzież, i sprzęt elektroniczny, i nawet żywność. Pewne jest to, że każda sprzedaż online powinna wręcz skorzystać z reklam w formie wideo. Zaprezentowanie oferowanych produktów to kluczowy cel takich klipów, coraz częściej szukanych przez klientów na stronach sklepów internetowych. Oczywiście nie zawsze będą to typowe filmy produktowe, które pokażą każdą rzecz z osobna. Jeśli dysponujemy np. smartfonami różnych marek, to tego typu nagrania zostawmy producentom. Sklep internetowy może natomiast skupić się na kwestiach porównawczych między poszczególnymi modelami, których dokona branżowy ekspert. Takie nagrania z pewnością będą stanowiły wartościową zawartość na stronie internetowej danego sklepu.
Produkcje filmowe dużych marek pośredniczących w sprzedaży online, takich jak Allegro czy OLX, pokazują, że celem materiałów wideo może być nie tylko prezentacja produktu, ale także ukazanie pewnych historii fabularnych, bądź edukacja, np. jak być kulturalnym klientem.
Wydarzenia i eventy
Wszelkiego rodzaju festiwale, koncerty, wydarzenia kulturalne, wystawy, targi tematyczne – to kolejna dziedzina, w której spoty reklamowe to bardzo dobry wybór. Sfilmowane wcześniejsze edycje takich imprez to materiał do stworzenia spotu zapowiadającego kolejne przedsięwzięcia. Odpowiednia muzyka, ludzie oraz ich emocje – i już mamy intrygujący klip, który przyciągnie uwagę następnych odbiorców. Branża eventowa jest bardzo dynamiczna, stąd wideo doskonale będzie oddawało klimat konkretnego wydarzenia.
Edukacja
Jak przyciągnąć uwagę nowych uczniów i studentów? Spotem reklamowym, który w zwięzły i ciekawy sposób przedstawi zalety konkretnej szkoły czy kursu, pokaże zadowolonych uczestników, profesjonalnych prowadzących, a przy okazji poinformuje o korzyściach wynikających z ukończenia danej ścieżki edukacyjnej.
Turystyka
Wybieramy miejsce najbliższego wakacyjnego wypadu. Czy samo jeżdżenie palcem po mapie pomoże nam w podjęciu decyzji? Raczej nie. W takim momencie szukamy nagrań z rozmaitych destynacji turystycznych, przeglądamy klipy atrakcji wartych zobaczenia, a także rozglądamy się za interesującym noclegiem.
W branży turystycznej dosyć często spotykamy się ze spotami reklamowymi. Promują się hotele, linie lotnicze, konkretne atrakcje turystyczne, a nawet całe krainy geograficzne czy regiony kulturowe. W tym miejscu nie zabraknie także wideomarketingu ze strony lokali gastronomicznych, których targetem mogą być turyści.
Sport
Od zawodów pływackich po wyścigi konne, od igrzysk olimpijskich po kluby fitness – rozrzut jest spory, ale cała branża sportowa może z powodzeniem wykorzystywać reklamę wideo. Nieważne, czy trzeba zachęcić nowych klientów do zakupu biletu na wyścig żużlowy lub stałego członkostwa na siłowni, czy po prostu poinformować o nadchodzącym półmaratonie i możliwości wzięcia w nim udziału.
Motoryzacja
Kto z nas nie kojarzy chociaż jednej reklamy samochodu? Oczywiście branża motoryzacyjna ma nieco szerszy zakres niż tylko pojazdy czterokołowe. Produkcja opon, oleju silnikowego czy samochodowego sprzętu grającego – wszystko zasługuje na specjalną uwagę widza i odrębny spot reklamowy.
Czy to już wszystko? Oczywiście nie! Spoty reklamowe są często wybierane przez sieci komórkowe, banki, ubezpieczenia, sieci handlowe, w których na co dzień robimy zakupy. Ze spotów reklamowych korzystają także fundacje i stowarzyszenia, organizujące różnorakie kampanie społeczne. Nie sposób wymienić tutaj wszystkich branż, które mogą wykorzystać wideo reklamowe w swoich działaniach promocyjnych. Możemy Cię za to zaprosić do bezpośredniego kontaktu z Berg Studio. Jeśli jeszcze wahasz się, czy i jaki spot reklamowy pasowałby do Twojej branży, napisz, a my z chęcią podpowiemy Ci optymalne rozwiązanie.