We współczesnym marketingu materiały wideo są bardzo ważnym elementem promocji marki. Kultura obrazkowa, w której funkcjonujemy, coraz więcej nagrań audiowizualnych w mediach społecznościowych sprawiają, że produkcja filmów o korporacji jest wartościowym pomysłem z kilku względów.
Różne cele filmów korporacyjnych
Film korporacyjny, czyli krótkie nagranie dotyczące firmy, może poruszać kwestie jej historii, powstania, może promować produkty i usługi, ale może również pokazywać to, co dzieje się obecnie w jej obrębie. Tutaj pojawia się idea przedstawienia obsługi klienta czy pracowników w trakcie realizowanych zadań. Dzięki takiej prezentacji potencjalny klient poznaje firmę nie tylko pod kątem reklamy czy aspektów sprzedażowych, ale przede wszystkim ma okazję dostrzec, jacy ludzie stoją za konkretną marką. Produkt, który ma “ludzką twarz”, jest chętniej kupowany.
Nie ma kota w worku
Dla wszelkich partnerów biznesowych, współpracujących z firmą, produkcja filmów korporacyjnych także nie pozostaje obojętna. Takie nagranie może stać się rodzajem promocji również dla nich. Poza tym osoby, wahające się jeszcze, czy rozpocząć współpracę z daną firmą, po obejrzeniu jej filmu promocyjnego, mogą rozwiać swoje wątpliwości. Taki klip będzie potwierdzeniem jakości organizacji.
Pracownik aktorem?
Zaufanie, które nasz film korporacyjny wzbudzi wśród klientów to jedna strona medalu. Druga pokazuje, że sam proces nagrywania filmów korporacyjnych jest ważnym wydarzeniem w życiu firmy. Często to właśnie jej pracownicy stają się przewodnikami po korporacyjnych korytarzach czy opowiadaczami anegdot związanych z pracą. Przede wszystkim jednak, pokazując się w takich promocyjnych nagraniach, podpisują się pod wartościami, jakie firma wyznaje, pod jakością jej produktów lub usług, ale także stanowią potwierdzenie, że warto z taką firmą współpracować. Dla pracowników udział w nagraniach filmów korporacyjnych jest swego rodzaju dowodem zaufania, jakim darzy ich pracodawca, co z kolei jeszcze mocniej związuje ich z firmą.
Nowi pracownicy
Pomysł zaangażowania obecnych pracowników do produkcji filmu korporacyjnego może przynieść jeszcze jedną korzyść. Przyszli pracownicy, którzy będą brali udział w ewentualnych rekrutacjach, otrzymają jasny przekaz, czego mogą się spodziewać od nowego pracodawcy i jego zespołu. Film obrazujący miłą atmosferę, sprzyjającą rozwijaniu zarówno misji firmy, jak i własnej ścieżki zawodowej, jest niewątpliwie czynnikiem przyciągającym uwagę potencjalnych rekrutowanych.
Cele wyprodukowania filmu korporacyjnego mogą być różne. Z całą pewnością jest to ciekawe narzędzie do wykorzystania przez firmy również jako sposób budowania zaufania wśród jej współpracowników.