Promocja marki to nie tylko krótkie nagrania reklamowe, dające okazję na zapoznanie klienta z ofertą. W działaniach marketingowych warto wziąć pod uwagę realizację filmów, które będą miały charakter ekspercki, a ich treść pogłębi kwestie ważne z punktu widzenia firmy. Jedną z możliwości jest wykorzystanie wywiadu branżowego.
Czym jest wywiad branżowy?
Wywiad branżowy może przybrać formę standardowej rozmowy, w której przynajmniej jeden z rozmówców jest ekspertem w danej dziedzinie. Może to być właściciel firmy, ale też przedstawiciel konkretnego działu. Tłumaczy on rozmaite szczegóły, rozwija wątki, dla których niejednokrotnie brakuje miejsca w skondensowanych formach reklamowych. Wywiad branżowy może też prezentować jedynie odpowiedzi eksperta. Oglądający ma wówczas wrażenie, że druga strona dialogu usadowiona jest naprzeciwko – obok kamery. W takim układzie widz może też mieć poczucie, że ekspert odnosi się bezpośrednio do wątpliwości czy pytań oglądającego.
Do kogo skierowane są wywiady branżowe? Nie pojawia się tutaj tak ścisły podział i wyodrębniona grupa docelowa, jak na przykład w przypadku produkcji filmu korporacyjnego czy stricte reklamowego. Odbiorca wywiadu branżowego musi przede wszystkim być zainteresowany poruszaną tematyką. Warto w ramach takiego nagrania wyjść naprzeciw pewnym potrzebom, problemom, z którymi może się borykać nasz potencjalny klient.
Daj się poznać w roli eksperta
Niewątpliwą zaletą wykorzystania wywiadu branżowego w komunikacji marketingowej firmy jest postawienie przedstawicieli marki jako ekspertów w danej dziedzinie. Zwiększa to nie tylko prestiż, ale i zaufanie klientów wobec produktów czy usług, jakie im oferujesz. Co jest istotne, dzielenie się wiedzą ściąga uwagę oglądających, nawet tych spoza sieci naszych obecnych wpływów. Wywiad branżowy pozwala poszerzyć dotychczasową wiedzę odbiorcy, zainspirować go, ale też skłonić do dyskusji.
Twoja marka ma twarz
Wywiad branżowy to również okazja, by zapisać się w pamięci odbiorców jako osoba związana z daną marką. Dzięki takiemu zabiegowi Twoja działalność przestaje być bezimienna, anonimowa, ale nabiera ludzkiego charakteru. Jasnym staje się fakt, że za produktem bądź oferowaną usługą znajduje się konkretny człowiek, a czasem cały zespół różnych osób. To też dobry sposób, by podkreślić swój udział w danym sektorze zawodowym.
Zaangażowanie społeczności
Zawartość merytoryczna, którą można znaleźć w ramach komunikatów w różnych mediach internetowych, ma niesamowity wpływ na zaangażowanie społeczności wokół poruszanego tematu. Wywiad branżowy jest doskonałym przykładem tego, jak nakłonić odbiorców do dzielenia się swoimi przemyśleniami czy doświadczeniem. Treści, których głównym celem nie jest zareklamowanie produktu czy usługi, często są komentowane i udostępniane przez członków społeczności szerszym kręgom. Poruszanie wątków, które są istotne z punktu widzenia potencjalnego klienta, bo rozwiązują na przykład jeden z jego problemów, mogą się okazać początkiem więzi, która później trwale łączy klienta z marką.
Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania
Dla algorytmów wyszukiwarek zaangażowanie społeczności świadczy o wysokiej jakości treści, które przekazujemy. A skoro tak, to może warto takie treści promować i dotrzeć z nimi do szerszego grona odbiorców? Korzystając z odpowiednich narzędzi, podnosimy pozycję materiałów związanych z wywiadem branżowym na jeszcze wyższy poziom. Do naszego materiału ściągani są użytkownicy, którzy wcześniej nie mieli okazji zapoznać się z tym, co mamy do zaproponowania. Dla marki pierwotny pomysł produkcji wywiadu branżowego, teoretycznie niezwiązanego z reklamą (przynajmniej nie bezpośrednio), staje się narzędziem marketingowym.
Wykorzystaj algorytmy popularnych serwisów wideo
Interesująca treść wywiadu branżowego może zwiększyć jego oglądalność w popularnych serwisach z materiałami wideo, na przykład na YouTube’ie. Warto wykorzystywać naturalne docieranie do odbiorców, którzy znajdują się jeszcze poza zasięgami naszej marki. Zaletą wywiadów branżowych umieszczonych na serwisach wideo jest to, że pracują one nad promocją firmy przez cały okres publikacji. Tym bardziej, jeśli poruszana problematyka okaże się być ponadczasowa.
Gdzie opublikować wywiad branżowy?
Planując produkcję wywiadu branżowego, warto od razu przemyśleć, w jakich miejscach wykorzystamy później dane nagranie. Może to być strona internetowa, blog, media społecznościowe, w tym specjalne kanały firmowe na serwisach typu YouTube. Jeśli zakładamy opublikowanie tego samego wywiadu w różnych lokalizacjach, dobrze będzie zadbać o wysoką jakość takiego nagrania. Raz przygotowany materiał, który jest uniwersalny m.in. pod kątem rozdzielczości, może być przez nas wielokrotnie publikowany w rozmaitych obszarach internetu i nie tylko. Dobrze nagrany wywiad można wyświetlać w pomieszczeniach biurowych czy wykorzystywać jego fragmenty w tematycznych prezentacjach.
W Berg Studio zapewniamy Ci najwyższą jakość realizacji, która świetnie sprawdzi się w produkcji wywiadów branżowych dla Twojej firmy. Skontaktuj się z nami i zapytaj o szczegóły takiej współpracy!